۱۴ طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری ۲۰۳ میلیارد تومان و ایجاد ۱۶۳ فرصت شغلی روز سه‌شنبه در آیینی به طور همزمان با ۲۶۸ تعاونی سراسر کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۹۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 07 September 2021

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در این آیین که در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری با حضور تعدادی از تعاونگران برتر این استان برگزار شد با اشاره به رسته‌های فعالیت این تعاونی‌ها، اظهار داشت: این طرح‌ها در بخش‌های مسکن، صنایع دستی، ساختمان، تهیه و توزیع نهادهای دامپروری و کشاورزی، پرورش زنبور عسل و ساماندهی کارگران به بهره‌برداری رسیده است.

حفیظ‌الله فاضلی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۹۰۰ تعاونی در استان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی غیرفعال و تعطیل است که از سال ۹۶ تاکنون ۲۰۰ تعاونی که قابلیت راه‌اندازی مجدد را داشته شناسایی و رفع مسائل و مشکلات آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۰۰ تعاونی نیز که قابلیت بازگشت به چرخه تولید را نداشت از سامانه حذف و امتیاز آن لغو شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تعداد تعاونی‌های فعال و در حال بهره‌برداری استان را بیش از سه هزار مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد تعاونی با ۷۹ هزار عضو برای ۳۵ هزار و ۸۵۲ نفر در استان فرصت شغلی ایجاد کرده است.

فاضلی با بیان اینکه بخش تعاون در استان در شاخص‌های کمی بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حرکت است، افزود: در حالی که برای سه سال اخیر در حوزه تعاون استان ایجاد ۲۸۹ تعاونی با ایجاد سه هزار و ۴۹۰ فرصت شغلی هدفگذاری شده بوده اما این مهم با تاسیس ۴۴۳ تعاونی و تحقق پنج هزار و ۵۹۵ فرصت شغلی از برنامه تدوین شده به ترتیب ۵۶ و ۶۹ درصد جلوتر است.

وی خاطر نشان کرد: برای سالجاری نیز بهره‌برداری از ۳۵ شرکت تعاونی در استان پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۸ مورد آن افتتاح شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به تاثیر کرونا در بخش تعاون نیز اشاره کرد و گفت: در راستای کمک به شرکت‌های آسیب دیده ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونا پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست از ۲ تعاونی استان با عنوان «الیت سیمین کیمیا» و «ذوب و ریخته‌گری فولاد سفیددشت» به عنوان تعاونی‌های برتر چهارمحال و بختیاری در سالجاری تجلیل شد.

همچنین از هفت تعاونگر دیگر نیز به عنوان تعاونی‌های شایسته تقدیر، قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار