مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طول تونل زره را یک هزار و ۴۸۰ متر اعلام کرد و گفت: تنها ۱۰ متر از حفاری تونل باقی مانده است و قالب و شنگ‌شکن تونل نیز به زودی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 06 September 2021

به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری»، حسینعلی مقصودی در این باره افزود: سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان جذب تونل زره شد و در سالجاری نیز به تازگی ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در حالیکه در سالهای گذشته بر اساس قیمت مصالح پیش‌بینی می‌شد که برای تکمیل تونل زره ۸۰ میلیارد تومان نیاز است اما با چند برابر شدن قیمت‌ مصالح، این رقم نیز باید افزایش پیدا کند.

مقصودی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تونل زره از سال ۸۴ آغاز شد، اظهار داشت: تا سال ۹۸ این طرح استانی بود و اعتبارات بسیار ناچیزی به آن اختصاص داده می‌شد اما از سال ۹۸ به بعد با قرار گرفتن در ردیف طرح‌های ملی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود تونل زره سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مقصودی گفت: یک پیمانکار نیز با اعتبار۶۰ میلیارد تومان برای احداث ورودی تونل از سمت شلمزار انتخاب شده که در حال انجام کار است.

وی، طول تونل‌های در دست احداث استان را ۱۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تونل‌های چری، زره، فارسان-دشتک، گورمیزه و هونی از جمله تونل‌های در دست اجرا در استان است.

تونل زره در مسیر شلمزار به ناغان و بخشی از محور شریانی شهرکرد به بازفت به خوزستان قرار دارد که با بهره‌برداری از آن از بار ترافیکی محور بروجن به لردگان کاسته می‌شود.

با بهره‌برداری از این طرح بیش از پنج نقطه حادثه‌خیز حذف و مسیر شلمزار به ناغان به طول ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار