رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود اینکه موج پنجم کرونا طی چندین هفته در استان ماندگار بود اما با کاهشی شدن تعداد بیماران سرپایی و بستری، از قله موج عبور کرده و امید می‌رود طی روزهای آینده با تداوم روند کاهشی، شیوع کرونا در استان فروکش کند.
کد خبر: ۹۹۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 05 September 2021

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۶۰ درصد است و اگر درصدد مهار موج پنجم باشیم باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۸۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر میزان ورودی بیماران بستری به بیمارستان‌ها کاهش یافته است و امید می‌رود بر اساس تازه‌ترین داده‌ها روند نزولی شیوع کرونا در استان تداوم داشته باشد.

شیرانی از مراجعه ۹۸۸ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۳۳۳ نفر مثبت قطعی اعلام شده که ۴۸ نفر بستری و ۲۸۵ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت هشت بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

شیرانی، مجموع بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونای مراکز درمانی استان را ۶۰۸ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد حال عمومی ۶۸ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون علیه کرونا در استان، خاطر نشان کرد: با ورود محموله جدید تزریق واکسن در استان شتاب خوبی گرفته است و توصیه می‌شود گروه‌های اعلامی از جمله مادران باردار نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۴ شهریور، ۱۹۹ هزار و ۶۳۳ مورد نمونه‌گیری تست ملکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۷۱ هزار و ۹۷۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار