ساختمان دانشکده دامپزشکی و خوابگاه خیر ساز دانشگاه شهرکرد روز یکشنبه در آیینی با حضور مسوولان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۸۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 29 August 2021

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شهرستان شهرکرد به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در دانشگاه شهرکرد با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در چهارمحال و بختیاری از جمله کلنگ زنی ناحیه صنعتی تخصصی بادام در سامان گفت: این اقدام زیرساختی مهمی است که لازم است دانشگاه شهرکرد نیز در زمینه جذب رشته‌های تخصصی در حوزه فناوری‌های بادام به‌عنوان مزیت اصلی استان تلاش کند.

احمد راستینه هفشجانی افزود: دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد باید در این زمینه نقشی جدی را ایفا کند.

وی همچنین از خیرین دعوت کرد تا تمرکز نخست سرمایه‌گذاری‌ها را بر محورهای آموزشی و پژوهشی قرار دهند و تصریح کرد: این موضوع می‌توان به رشد و جایگاه علمی استان کمک کند.

رییس‌ دانشگاه شهرکرد نیز در ادامه این آیین با اشاره به تشکیل صندوق خیرین در این دانشگاه گفت: در چند سال اخیر چهار طرح عمرانی با کمک خیرین با محوریت رفاهی، آموزشی و فرهنگی اجرا شد که سرای دانشجویی حضرت ام‌البنین (س) به مساحت بیش از چهار هزار مترمربع از جمله این طرح‌ها است که به صورت مشارکتی با یکی از خیرین استانی ساخته و در سال جاری بهره‌برداری رسیده است.

سعید کریمی افزود: وجود ۹۶ واحد مجزا در این سرای دانشجویی این امکان را فراهم آورده است تا با جذب دانشجویان خارجی، زمینه لازم برای گسترش فعالیت‌های آموزشی و همچنین تبدیل دانشگاه شهرکرد به یکی از واحدهای آموزشی بین‌المللی فراهم شود.

وی مبلغ سرمایه‌گذاری خیری در این طرح خدماتی رفاهی را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: نیاز به حضور خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری محسوس است و دانشگاه شهرکرد سعی کرده است با رایزنی‌های انجام شده تعدادی از خیرین استانی مقیم در کشورهای دیگر را برای فعالیت در این حوزه جذب کند که امید می‌روید جهش مناسبی نیز در این زمینه روی دهد.

کریمی همچنین به آغاز عملیات ساخت دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد به عنوان یکی از طرح‌های مصوب سفر هیات دولت به استان اشاره کرد و گفت: افزایش سه هزار مترمربع به فضای اولیه این بنای آموزشی موجب شد تا روند اختصاص اعتبارات به این طرح متوقف شود که با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۸ و رفع مشکلات پیش‌آمده، این دانشکده هم‌اکنون در زمینی به مساحت هست هزار و ۸۰۰ مترمربع آماده بهره‌برداری است.

رییس دانشگاه شهرکرد، وجود ۷۰ اتاق برای استفاده استادان، ۲ هزار مترمربع فضای اداری، وجود چندین آزمایشگاه تخصصی و سال‌های کالبدشکافی و آناتومی را از بخش‌های مختلف این دانشکده بیان کرد و اظهار داشت: این دانشکده بر اساس آخرین استانداردهای ویژه رشته دامپزشکی و با صرف بیش از ۳۲۴ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.

وی با بیان اینکه دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد در عرصه‌های آموزشی و تحقیقاتی از جمله دانشکده‌های مطرح ملی و بین‌المللی به شمار می‌رود، یادآور شد: تعدادی از دانش‌آموختگان این دانشکده هم‌اکنون به عنوان محققان برتر و اساتید دانشگاهی در کشورهای آلمان، هلند و کانادا مشغول به فعالیت هستند.

 دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای بیش از هفت هزار دانشجو در ۱۸۰ رشته تحصیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار