سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: وزش تندبادهای شدید در ۲۴ ساعت گذشته در این استان منجر به شکل‌گیری خسارت‌های مالی و فوت یک نفر در این استان شد.
کد خبر: ۹۶۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 26 May 2021

خسرو کیانی افزود: وقوع رعد و برق در روز چهارم خردادماه امسال منجر به فوت یک نفر در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ شد.

وی ادامه داد: همچنین تندبادهای لحظه‌ای که شدت آن را در روز سه‌شنبه رخ داد منجر به قطع شدن درختان مثمر و درختان فضای سبز شهری شده است.

کیانی تصریح کرد: اصابت صاعقه منجر به آسیب رساندن به تاسیسات صوتی و تصویری برخی ادارات شهرستان‌ها شد که این مشکل با حضور نیروهای پشتیبانی برطرف شد.

به گفته سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، واژگونی دیوارهای غیرمستحکم، آسیب دیدن به وسایل نقلیه در معابر عمومی و پارک‌ها از دیگر خسارت‌های وقوع تندباد در استان بوده است.

کیانی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی مالی خسارت‌ها در شهرستان‌ها در حال انجام است و پس از آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز از تداوم وقوع تندبادها تا پایان وقت روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این وضعیت در برخی ساعات منجر به کاهش کیفیت هوا و خیزش گرد و خاک می‌شود.

مهران چراغپور افزود: همچنین در برخی مناطق مستعد و ارتفاعات وقوع رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با هشدار نسبت به سقوط اشیای سبک، شکسته شدن درختان و خسارت به باغ‌ها خاطرنشان کرد: جاری شدن رواناب و اصابت صاعقه در ارتفاعات حاشیه مسیل‌ها وجود دارد از همین رو افراد از صعود و اسکان در این مناطق خودداری کنند.

خشکسالی های اخیر باعث بروز پدیده گرد و غبار در استان شده و در برخی مناطق نیز این خشکسالی باعث تبدیل برخی از دشت ها به کانون گرد و غبار شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار