معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ماهانه برای تامین نیاز استان به یک میلیون قطعه مرغ نیاز است این در حالی است که بیش از این میزان در استان کشتار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 12 May 2021

 

سام مردانی با تاکید بر اینکه این وضعیت ناشی از کمبود تولید مرغ نیست، اظهار داشت: در فروردین‌ماه یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه مرغ جوجه‌ریزی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۱۴.۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه نیز تاکنون یک میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است که تا پایان این ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه نیز می‌رسد.

مردانی تصریح کرد: ذخیره کنونی مرغ استان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه از جوجه یک روزه تا مرغ آماده کشتار است که در همین خصوص هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نیاز روزانه استان به گوشت مرغ ۶۰ تن است، اظهار داشت: این در حالی است که شب عید ۸۰۰ تن مرغ در استان کشتار شد اما به سبب خروج مرغ از استان و چالش‌های بخش توزیع مردم همچنان با کمبود مرغ مواجه شدند.

مردانی خاطر نشان کرد: با وجود ۲۵۰ هزار قطعه مرغ بالای ۴۵ روز و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ ۵۰ روزه کمبودی در استان وجود ندارد و انتظار می‌رود در حوزه توزیع و نظارت اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار