با حضور مدیرعامل گروه صنعتی مپنا؛
بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی تولید کشور با حضور مدیرعامل گروه صنعتی مپنا و استاندار سمنان، روز سه‌شنبه در گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ 13 April 2021
 
بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی کشور در استان سمنان رونمایی شد

 

به گزارش تابناک سمنان بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی تولید داخل کشور با حضور عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو، علیرضا آشناگر استاندار و جمعی از مسوولان استان سمنان رونمایی شد. 

 رئیس هیات مدیره گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره این دستاورد ملی اظهار داشت: بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی با سیستم خنک کنندگی ODAF در داخل کشور در سال «تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» و با وجود تحریم های ظالمانه قدرت های جهانی، با تکیه بر دانش و تجربه جوانان این مرز و بوم ساخته شد.
فرج‌الله معماری ادامه داد: بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی با سیستم خنک کاری اجباری جهت داده شده در داخل کشور به دست متخصصان گروه صنعتی آریاترانسفو در استان سمنان ساخته شد و با موفقیت آزمایشات کارخانه ای را پشت سر گذاشت.
وی بیان کرد: این ترانسفورماتور با ظرفیت ۳۸۵ مگاولت آمپر و ولتاژ ۲۴۵ کیلوولت به سفارش گروه مپنا و برای نصب در واحد گازی نیروگاه جدید سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک (کلاسF) ساخته شد.
معماری تصریح کرد: تمام مراحل طراحی و ساخت این ترانسفورماتور در گروه صنعتی آریا ترانسفو در مدت زمان ۷۰ روز و منطبق با استانداردهای جهانی و فناوری جدید این صنعت انجام شد.
وی یادآور شد: از مهمترین ویژگی های این ترانسفورماتور می‌توان به استفاده از سیستم خنک کنندگی جدید، سیم‌پیچ‌هایی با طراحی خاص، تلفات کم، بازدهی بالا و همچنین قیمت پایین در مقایسه با محصولات مشابه خارجی اشاره کرد.
رئیس هیات مدیره گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو خاطرنشان کرد: این ترانسفورماتور تمامی آزمایشات ضروری و تخصصی، از جمله آزمایش حرارتی با جریان بار کامل را مطابق با استاندارد IEC۶۰۰۷۶ در آزمایشگاه فشارقوی آریاترانسفو با موفقیت گذراند. 
شرکت آریا ترانسفو با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی ۷۷۳ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.
این واحد در زمینی به مساحت ۹۵ هزارمترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مربع در هفته دولت ۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
همچنین شرکت آریا ترانسفو قدرت نیز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۸ میلیون یورو و سرمایه در گردش ۸۵۰ میلیارد ریال برای ۱۲۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار