رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان اعلام کرد که با بهره‌برداری از حدود ۱۵ مجموعه اقامتی تا پایان سال جاری، هدف تبدیل شدن اردستان به سومین مقصد گردشگری استان اصفهان، دست یافتنی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 13 April 2021

مهدی مشهدی اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ که برای اولین بار آمار بازدیدکنندگان از ابنیه تاریخی شهرستان محاسبه می‌شد، حدود ۲۵ هزار بازدید و ۱۱۰۰ اقامت در شهرستان را داشتیم اما سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا این آمارگیری انجام نشد.

وی ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۰، با توجه به تعداد قابل توجه اقامت، رشد ۲.۵ برابری را در اقامتگاه‌های دارای پروانه و مجوز شاهد بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها موجب شد در این ایام، بیش از ۱۲۷ هزار نفر از بناهای تاریخی شهرستان اردستان بازدید کنند و این آمار، رشد ۵ برابری را نسبت به دو سال قبل نشان می‌دهد.

به گفته مشهدی، آسیاب خان، مسجد جامع و قنات دو طبقه اردستان و مسجد جامع و موزه مردم شناسی زواره، پربازدیدترین جاذبه‌های این شهرستان در تعطیلات نوروز بوده‌اند.

وی با اشاره به تأثیر کرونا بر وضعیت گردشگری خاطر نشان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان اردستان از تهدید کرونا به نحو مطلوبی استفاده و چند مجموعه اقامتی را در یک سال گذشته افتتاح کرده است. تا پایان سال جاری نیز حدود ۱۵ مجموعه اقامتی دیگر را به بهره‌برداری می‌رساند تا بتوانیم گام بلندی به سمت شعار «اردستان ۱۴۰۴؛ سومین مقصد گردشگری استان اصفهان» برداریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبر داد: برابر دستورالعملی که برای اداره میراث فرهنگی ارسال شده، اقامتگاه و هتل‌ها جزئی از مشاغل گروه یک هستند و این اماکن، حتی در وضعیت قرمز کرونا نیز می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به پذیرش گردشگران و مسافران کنند.

مشهدی با بیان اینکه امیدواریم اصحاب رسانه و مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا بتوانند از فرصت به وجود آمده استفاده و بناهای تاریخی شهرستان را در بسترهای مجازی معرفی کنند، گفت: متأسفانه هنوز بزرگان و مردم شهرستان از ظرفیت‌های گردشگری اردستان اطلاع کافی ندارند، حال آنکه بسیاری از بناهای تاریخی این شهرستان، جزء اولین‌ها در کشور و حتی جهان هستند. از جمله؛ اولین مسجد دوطبقه جهان، دومین مسجد چهار ایوانی جهان و عجیب‌ترین قنات دو طبقه جهان.

وی تأکید کرد: برای شناسایی بناهای تاریخی شهرستان اردستان و شکوفایی منطقه، نیازمند حمایت‌های معنوی مسئولان شهرستان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار