رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش رفت و آمد در سال‌گذشته به دلیل شیوع کرونا گفت: تصادفات رانندگی در استان در سال‌گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۵۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴ 12 April 2021

تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاری ۳۲ درصد کاهش داشت

 

سرهنگ غلامعلی نوربخش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته تعداد فوت شدگان در حوادث رانندگی در استان ۱۱ درصد کاهش و تعداد تصادفات جرحی نیز ۴۸ درصد و تعداد مجروحان ناشی از تصادفات۳۴ درصد وتصادفات خسارتی ۳۲ درصد کاهش داشت.

نوربخش بدون اعلام تعداد کل تصادفات در سال گذشته گفت: ۷۵۷ فقره تعداد تصادفات در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ کاهش داشت که بیشترین علت تصادفات به دلیل بی‌توجهی به جلو و رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی رانندگان بود و بیشترین نوع خودروها در تصادفات سواری بود.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: محور شهرکرد به شلمزار، محور بروجن به لردگان و محور لردگان به ایذه به عنوان پرحادثه‌ترین محورهای مواصلاتی استان در سال‌گذشته بود.

وی اظهار داشت: در استان ۴۹ گردنه و نقطه پرخطر و ۶۰۰ پیچ کوهستانی خطرناک وجود دارد که شهرستان لردگان با ۹۹۱ کیلومتر بیشترین میزان جاده‌های استان را دارد و از محورهای پرخطر در حوزه تصادفات استان است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۴ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان فعال است ، گفت: افزایش تعداد دوربین‌های نظارتی در دستور کار قرارگاه کاهش تصادفات استان قرار دارد.

به گفته وی، بیش از نیمی از تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که با نصب علایم رانندگی بیشتر و ایجاد خط‌های هشدار دهنده و تابلوهای هشدار می‌توان این میزان را کاهش داد.

نوربخش با اشاره به آغاز با اعمال محدودیت‌های ترافیکی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: این اعمال قانون در تمام ورودی‌های برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار