رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش سرعت شیوع کرونا در این استان، گفت: این وضعیت سبب شد تا مرکز استان نیز در تازه‌ترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت به رنگ قرمز یا خیلی پرخطر تغییر وضعیت دهد.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 05 April 2021

 

مجید شیرانی با اشاره به چرخش ویروس کرونای انگلیسی در استان و ورود به موج چهارم شیوع کرونا در استان، اظهار داشت: طی ۱۰ روز اخیر بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که تست بخش قابل توجهی از آنها مثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد بیماران سرپایی بیش از پنج برابر و بیماران بستری بیش از سه برابر روزهای قبل از آن گزارش شده است و چنانچه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد امکان وخامت بیشتر وضعیت وجود دارد.

شیرانی با ابراز تاسف نسبت به مرگ هم‌استانی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، تصریح کرد: روز گذشته یک مادر باردار بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد اما با تلاش کادر پزشکی نوزاد با عمل سزارین به دنیا آمد و از نظر سلامتی در وضعیت خوبی قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حالی که در نیمه نخست اسفند تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان کمتر از ۱۰۰ نفر بود اما این تعداد در حال حاضر به ۲۶۳ بیمار افزایش یافته است.

شیرانی با توصیه نسبت به در خانه ماندن و دوری نسبت به حضور در تجمع‌ها، اظهار داشت: این توصیه از سوی افرادی که در ایام نوروز به مسافرت رفته‌اند باید بیش از دیگران جدی گرفته شود و تلاش کنند تا دست کم یک هفته خود را قرنطینه کرده و از داشتن مراوده و ارتباط نزدیک با دیگران بپرهیزند.

 بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرکرد و بروجن در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند، شهرستان‌های فارسان، لردگان، کیار، بن و سامان در وضعیت نارنجی یا پرخطر و شهرستان‌های خانمیرزا، کوهرنگ و اردل نیز در وضعیت زرد یا خطر متوسط قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار