نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی سال ۱۴۰۰ به طرح آزادراه لردگان – ایذه خوزستان تخصیص داده شد.
کد خبر: ۹۵۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 22 March 2021

 

حسین بامیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این اعتبار پس از پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی به این طرح اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: آزادراه لردگان - خوزستان به‌ عنوان کریدور شمال به جنوب کشور، حساس‌ترین و حیاتی‌ترین محور مواصلاتی استان‌های مرکزی به جنوب غربی و جنوب ایران است که همواره با حوادث جاده‌ای فراوان مواجه بود.

بامیری تصریح کرد:به‌‎همین علت احداث آزادراه لردگان - خوزستان در سفرهای مسوولان ملی به چهارمحال و بختیاری و همچنین از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری و اهمیت مساله تشریح و تبیین شد و به‌دنبال آن مجوز ماده ۲۳ این طرح گرفته شد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی احداث آزادراه لردگان - خوزستان به‌زودی پس از سیر مراحل قانونی به‌طول ۱۲۰ کیلومتر آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس توافق‌های انجام شده قرار است سه برابر همین اعتبار از سوی بخش خصوصی و بانک‌های عامل کشور مانند بانک رفاه کارگران ایران تامین اعتبار و در آزادراه لردگان - خوزستان سرمایه‌گذاری و هزینه شود.

بامیری گفت: تامین ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای کلینیک ویژه لردگان، تخصیص اعتبار مسکن اقامتگاه پزشکان، تسریع در روند احداث ساختمان مرکز جامع سلامت چنار محمودی، احداث دانشکده پرستاری و تامین منابع مالی بیمارستان در حوزه دارو، تجهیزات و ماشین‌آلات مانند دیالیز، رادیولوژی سیار دیجیتال، سونوگرافی سی. تی. اسکن ۱۶ اسلایس، مانیتورینگ رنگی دی. سی. شوک، آنژیوگرافی، تامین نیروی انسانی در حوزه‌های اداری، تامین پزشک عمومی و تخصصی، اختصاص یک دستگاه ام. آر. آی (MRI) به بیمارستان شهدای لردگان در آینده‌ای نزدیک و پیگیری برای راه‌اندازی شبکه بهداشت و درمان از اقدامات اخیر نماینده مردم شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان در مجلس شورای اسلامی به‌شمار می‌رود.

لردگان در ۱۸۰ کیلومتری و آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار