رییس هیات تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت تجهیزات ورزشی، روند پشتوانه‌سازی و جذب ورزشکاران جدید را در سال ۹۹ با رکود مواجه کرد.
کد خبر: ۹۵۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 21 March 2021

 

احمد رئیسی دهکردی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه بیش از ۸۰ نفر از مجموع ۱۴۰ ورزشکار این هیات را تیراندازان رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان تشکیل می‌دهد، افزود: اجرای برنامه‌های استعدادیابی و همگانی در سه سال اخیر توانست پشتوانه خوبی را برای توسعه این رشته در آینده فراهم کند اما با شیوع کرونا این روند متوقف شد.

وی گرانی تجهیزات را از دیگر عوامل موثر در کاهش بی‌سابقه جذب ورزشکار رده سنی پایه عنوان و تصریح کرد: در سال‌های گذشته هر خانواده می‌توانست با پرداخت حداکثر ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در سه ماه برای حضور فرزند خود در دوره‌های آموزشی تیراندازی با کمان برنامه‌ریزی کند،اما با افزایش هزینه‌ها و گران شدن تجهیزات، تمایلی برای فعالیت در این رشته در استان دیده نشد.

رئیسی یادآور شد: این رکود در حالی اتفاق افتاد است که در سال ۹۹ تمامی باشگاه‌های تیراندازی با کمان استان فعالیت‌های خود را به صورت منظم پیگیری کردند و مسابقات استانی نیز در تمامی رده‌های سنی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران نونهال و نوجوان استان از توانایی‌های خوبی برخوردار هستند و در رقابت‌های استعدادهای برتر توانستند تنها با حضور در بخش ریکرو مقام دوم کشور را از آن خود کنند، گفت: این افراد در چند سال آینده وارد رده‌های سنی بالاتر می‌شوند در حالی که پشتوانه‌ای برای جایگزینی آنان در رده‌های پایه صورت نگرفته و این موضوع نگران‌کننده است.

رییس هیات تیراندازی با کمان اضافه کرد: این هیات برنامه‌های استعدادیابی را در سال جدید دنبال می‌کند و با دعوت از جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورش برای گسترش تیراندازی با کمان و حفظ زنجیره نیروی انسانی و همچنین زنجیره قهرمانی چاره‌اندیشی خواهد کرد.

رئیسی در ادامه به افزایش علاقه‌مندی ورزشکاران این رشته برای فعالیت در ماده کامپوند اشاره کرد و گفت: انعکاس موفقیت‌های دانیال حیدرزاده، ورزشکار ملی‌پوش استان در این مورد اثرگذار بوده و در حال حاضر فعالیت‌های خوبی نیز در استان در حال شکل‌گیری است و امیدواریم بتوانیم با جذب حامی مالی در سال ۱۴۰۰ در هر دو ماده ریکرو و کامپوند ورزشکاران آقا و خانم را به مسابقات لیگ کشوری اعزام کنیم.

وی فعالیت ورزشکاران کمان سنتی را نیز مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ۲ ورزشکار چهارمحال و بختیاری در این رشته ملی‌پوش هستند و خود را برای حضور پرقدرت در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال آینده آماده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون هشت باشگاه تیراندازی با کمان در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار