مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه اشتغال ۲۶ مددجو در حوزه صنایع دستی و ۴۸۴ مددجو در حوزه فرش و گلیم از ابتدای امسال تاکنون ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۴۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 17 March 2021

 

علی ملک‌پور اظهار داشت: 25 دستگاه چرخ نخ‌ریسی صنایع دستی به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

وی ضمن تقدیر از مساعدت‌های مؤسسات خیریه در راستای کمک به خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند، بیان داشت: این دستگاه‌های نخ‌ریسی با مشارکت مؤسسه خیریه عترت بوتراب تهیه و میان زنان سرپرست خانوار توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه هزار کیلوگرم تاپس آماده(پشم) نیز همراه با این دستگاه‌های صنایع دستی میان زنان مددجو توزیع شده، افزود: هزینه تهیه دستگاه‌های چرخ نخ‌ریسی و تاپس‌های آماده 125 میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار، ادامه داد: اشتغال صنایع دستی از جمله طرح‌های اشتغال موفق است که زمینه خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را فراهم می‌کند.

ملک‌پور با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال 26 مددجو در حوزه صنایع دستی و 484 مددجو در حوزه فرش و گلیم از ابتدای امسال تاکنون، اضافه کرد: مددجویان پس از مراجعه به حوزه اشتغال و دریافت مشاوره و آموزش شغلی جهت اخذ تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی مددجویان، خاطرنشان کرد: صنایع دستی تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان توسط راهبران شغلی و شرکت صنعت آفرینان امداد خریداری و پس از فروش وجه آن به حساب مددجویان واریز می‌شود.

 

منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار