مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ۹ هزار نفر در این استان با اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری طی ۲ سال اخیر اشتغالزایی شد.
کد خبر: ۹۴۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 14 March 2021

 

حفیظ‌الله فاضلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۴۸۰ میلیارد تومان سهمیه استان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان آن در بانک‌های عامل عقد قرارداد و پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: اعطای این تسهیلات تا ۹ سال در استان ادامه دارد به این طریق که از محل بازپرداخت تسهیلات از سوی وام گیرندگان، به دیگر متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود و این چرخه تا ۹ سال در استان ادامه خواهد داشت.

فاضلی در ادامه از پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های استان در سالجاری نیز خبر داد و گف: این استان از استان‌های پیشرو در بخش ایجاد تعاونی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از سه هزار تعاونی فعال در این استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۸۳ تعاونی در دولت تدبیر و امید تشکیل شده است.

فاضلی همچنین تعهد اشتغالزایی امسال دستگاه‌های اجرایی استان را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سامانه «رصد» که مربوطه برای ثبت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال است در مقاطعی بسته شد و امکان ثبت موارد وجود نداشت، نمی‌توان در این خصوص آمار دقیقی ارائه داد تا دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل سامانه اقدام کنند اما آنچه تاکنون در سامانه به ثبت رسیده حدود هفت هزار اشتغال است.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پاییز امسال با کاهش ۴.۲ درصدی نسبت به پاییز سال گذشته به ۱۱.۹ درصد کاهش یافته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار