فرماندار بن با اشاره به مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان با ممنوع است.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 03 March 2021

کیانوش نادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به قرارگرفتن بن در هم‌جواری با استان اصفهان، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به‌ویژه کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان ،از ورود هرگونه خودرو با پلاک غیربومی و همچنین از حضور گردشگران به‌خصوص در روزهای پایانی هفته جلوگیری می‌شود.
نادری تصریح کرد: در صورت ورود و حضور خودروهای غیربومی دارای پلاک مربوط به مناطق قرمز کشور در مدت اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان بن، این خودروها به خارج از شهرستان هدایت و برای آنان جریمه اعمال خواهد شد.
فرماندار بن اظهار داشت: از مردم به‌خصوص ساکنان مناطق قرمز، تقاضا می‌شود در زمان اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی به این شهرستان سفر نکنند.
وی گفت: اعمال و اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقابله با ویروس کرونا در بن مطابق با مصوبه‌های این ستاد در سطح استانی و ملی جزو برنامه‌های روزانه مسوولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باشد.
نادری تاکید کرد: برگزاری تمامی فعالیت‌های گردشگری، عروسی، عزاداری و سایر تجمع‌ها در شهرستان‌های استان از جمله بن به‌مدت ۲ هفته ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت برخلاف این مصوبات، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطرمتوسط) قرار دارند.
بنا بر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، سه مورد مبتلای به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.
ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.
بن در ۲۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار