استاندار چهارمحال و بختیاری:
استاندار چهارمحال و بختیاری بر تدوین برنامه کشتار و عرضه گوشت مرغ تا عید نوروز در استان تاکید کرد و گفت: با مرغدارانی‌ که از این برنامه‌ تخلف کنند، برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 02 March 2021

 

به گزارش پایگاه خبری تابناک در چهارمحال و بختیاری،اقبال عباسی روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار  افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان مکلف است برنامه‌ای را برای کشتار و عرضه روزانه مرغ تا عید نوروز تدوین کند و در این برنامه، روزهای تعطیل، وزن و عمر مرغ را نیز مشخص کند.

وی با بیان اینکه در این برنامه باید سهم هر مرغداری از کشتار روزانه نیز تعیین شود، تصریح کرد: در صورتی که نیاز بازار داخلی استان در این مدت تأمین شود، مشکلی برای خارج شدن مازاد کشتار از چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

عباسی یادآور شد: اگر کمبودی در کشتار مرغ پیش نیاید و افزایش قیمت کنترل شود، بازار عرضه و تقاضای گوشت‌ مرغ در استان با تلاطم روبه‌رو نخواهد شد.

وی بر تشدید نظارت‌ها و همکاری هرچه بیشتر تعزیرات حکومتی، اداره کل بازرسی و سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین مرغ مورد نیاز بازار استان تا پیش از عید نوروز تاکید کرد و گفت نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها تامین شده است و این واحدهای تولیدی مکلف هستند بر اساس برنامه تدوین ‌شده، سهمیه خود را به صورت مرتب به کشتارگاه‌ها تحویل دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایجاد اختلال در نظم اقتصادی و بهم خوردن تعادل میان میزان عرضه و تقاضا در بازار به هیچ عنوان پذیرفتی نیست، افزود:در صورت تخلف واحدهای مرغداری از برنامه عرضه و کشتار باید اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان و اعمال قانون انجام شود.

عباسی در خصوص برخی مشکلات مربوط به تامین نهاده و تأخیر در واگذاری آن از طرف شرکت‌های خصوصی به واحدهای تولیدی نیز تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید نظارت‌ها را در این مورد افزایش دهد تا مرغداری‌های نیز با اطمینان بیشتری برای جوجه‌ریزی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تعیین قیمت میوه در ستاد تنظیم بازار استان لازم است قیمت‌های موجود در بازار چهارمحال و بختیاری در مقایسه با متوسط قیمت کشوری سنجیده شود، گفت: ۵۵۰ تن میوه برای عرضه در بازار نوروزی استان تهیه شده است که این میزان در ۳۵ مرکز پیش‌بینی شده در شهرکرد و ۸۰ مرکز در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

عباسی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فراهم کردن تمامی امکانات موردنیاز برای کاهش ازدحام در توزیع میوه نوروز ضروری است.

وی در ادامه نامشخص بودن منبع تامین تخم‌مرغ موردنیاز چهارمحال و بختیاری و تعهد استان‌های هم‌جوار برای رفع این نیاز را متذکر شد و گفت: نیاز استان به صورت روزانه حدود ۳۰ تن برآورد می‌شود که هم‌اکنون تنها هفت تن از میزان نیاز در داخل استان تامین و بقیه تخم مرغ مورد نیاز باید از استان‌های هم‌جوار تهیه شود که در این مورد نیاز به بررسی‌های دقیق‌تری است و باید در نشست آینده ستاد تنظیم بازار استان گزارشی از وضعیت آن ارائه شود.

عباسی با اشاره به لزوم ارائه گزارش روزانه از بازرسی واحدهای صنفی چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: مردم درباره نظارت‌ها گلایه‌هایی دارند و این بازرسی‌ها باید به‌گونه‌ای انجام شود که علاوه بر محسوس بودن، مؤثر نیز باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشخص شدن تعداد تذکرات، تشکیل پرونده‌ها و پلمب‌‍‌های انجام‌شده در بازرسی‌های روزانه از واحدهای صنفی ضروری است و دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در صورت اعلام نیاز سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تشدید نظارت‌ها تا پیش از نوروز، خودرو و نیروی موردنیاز را فراهم کنند.

وی همچنین به تامین گندم مورد نیاز استان تا پایان اردیبهشت سال آینده اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۱ هزار تن گندم در سیلوها و انبارهای موجود در استان ذخیره‌سازی شده است که شرکت غله و خدمات بازرگانی باید برای واردات گندم به استان و تامین نیاز بعد از اردیبهشت برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایرنا، در نشست ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، گزارش‌هایی از کشتار و توزیع گوشت مرغ، میزان نیاز استان به تخم مرغ ، تاثیر قیمت‌گذاری‌ها در بازار مرغ اصفهان بر نوسانات بازار استان، فعالیت واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنفی، وضعیت بازار استان از لحاظ فروانی و قیمت برخی اقلام مصرفی و سرمایه‌ای و چگونگی تامین گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا اردیبهشت ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار