معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با زرد شدن رنگ شهرستان سامان، تعداد مناطقی که شیوع کرونا در آن در وضعیت خطر متوسط قرار دارد، به هشت شهرستان افزایش یافت.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸ 27 February 2021

سید راشد جزایری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز شهرستان‌های بن و خانمیرزا دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت رنگ زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی از افزایش جزیی مبتلایان بستری و سرپایی کرونا در استان خبر داد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مهمترین راهکار برای مهار و کنترل شیوع کرونا به شمار می‌رود و توصیه می‌شود مردم استان همچنان نسبت به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

جزایری با بیان اینکه هنوز جواب آزمایش مبتلایان مشکوک به ویروس جهش‌یافته کرونا در استان مشخص نشده است، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته در استان‌های همجوار، بی‌توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه سفر به این استان‌ها امکان ورود این ویروس به استان را تشدید می‌کند از همین منع ترددهای غیرضروری به این مناطق در دستور کار است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به تداوم طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این طرح تاکنون تاثیرات مطلوبی در کاهش شیوع کرونا در سه شاخص کاهش بیماران بستری، سرپایی و مرگ و میر در استان داشته است.

جزایری خاطر نشان کرد: طرح شهید سلیمانی تاکنون منجر به کاهش ۸۵ درصدی زنجیره شیوع کرونا در استان شده است.

به گزارش ایرنا، بنا بر آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ۱۰۶ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد بیماری ۷۹ نفر قطعی و مابقی منتظر جواب آزمایش هستند.

همچنین از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان ۱۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی بد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۷۱ نفر در این استان جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار