فرماندار شهرستان اردل گفت: هر ساله در کمیته‌های برنامه‌ریزی سعی بر این بوده جهت حل مشکل لوله نفت مارون از سرفصل اعتبارات نفت و گاز جهت رفع موارد مرتبط نیز استفاده گردد اما اعتباری اختصاص نیافته است و پیش‌بینی‌ها محقق نگردیده است.
کد خبر: ۹۴۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 17 February 2021

 

محمود کیانی سه‌شنبه شب در جلسه بررسی و رفع مشکلات ناشی از شکستگی لوله نفت مارون در شهرستان اردل، اظهار داشت: مشکل لوله نفت مارون از سالیان قبل بوده وچند دهه است که مردم بخش میانکوه گرفتار این معضل می‌باشند و هر ساله در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان و استان سعی بر این بوده از سرفصل اعتبارات نفت و گاز جهت رفع موارد مرتبط نیز استفاده گردد که متاسفانه در سال جاری به علت عدم اختصاص این اعتبارات بسیاری از پیش‌بینی‌ها محقق نگردید.

وی افزود: اینکه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به علت نبود اعتبارات مشکلات را حل نکنند قابل قبول نمی‌باشد، چرا که مهم زندگی مردمی است که در منطقه دچار آسیب شده‌اند و مردم در زندگی روزمره آثار این گرفتاری را می‌بینند.

فرماندار شهرستان اردل خاطرنشان کرد: همه به مشکلات منطقه میانکوه واقف هستیم چراکه مشکلات این نقطه در سطح ملی مطرح می‌باشد لذا مشکل ناامنی از مهمترین معضلات است و همچنین احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است و دغدغه‌های بیشتری را ایجاد می‌کند که یکی از عوامل افزایش بزهکاری اجتماعی از دست دادن هویت اجتماعی و حرمت‌ها می‌باشد که باید مسئولین سعی در رفع این مشکل نمایند.

کیانی با اشاره به از بین رفتن امنیت در مناطق حاشیه‌ای گفت: به علت عدم توزیع عادلانه امکانات، دخالت‌های بیجا و انجام پروژه‌هایی که مطالعات کارشناسی بر روی آن‌ها نبوده مردم به این مشکل گرفتار شده‌اند.

فرماندار شهرستان اردل بیان کرد: این خط لوله نه تنها برای استان بلکه برای کشور مهم و حیاتی است لذا عدم اختصاص بودجه باعث شده رفع مشکلات در این منطقه به کندی پیش رود اما ملت ما ملتی است که از خاکستر برخواسته و باز شعله ور شده و اگر دستگاهی تا کنون تعللی داشته ناشی از کم توجهی نبوده چرا که لطف خدا به انسان این است که می‌تواند از خودش فراتر رود.

حسینعلی رضایی‌سرپیری رئیس شورای اسلامی استان نیز در این جلسه بیان کرد: در جلسه قبل که به این منظور تشکیل شده بود، قرار بر این شد که مدیران دستگاه‌های اجرایی خسارات وارد شده ناشی از شکسته‌شدن لوله نفت مارون را برآرود کنند که تاکنون تعدادی از دستگاه‌ها در این مورد کم‌کاری کردند.

وی افزود: پیشنهاد شد که در چارت سازمانی شرکت نفت‌، نماینده‌ایی از استان جهت رفاه حال مردم مستقر شود و همچنین شرکت خطوط لوله نفت منطقه اصفهان تعویض لوله‌های نفت در این منطقه را سرعت ببخشد، اما این مصوبات مهم تاکنون اجرایی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار