- معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ۳ هزار و ۳۲۹ پروژه در بخش‌های مختلف صنعتی و عمرانی استان افتتاح و بهره‌برداری شده است.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 06 February 2021

 

مجید نظری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان و متمرکز پروژه‌های شهرستان شهرکرد اظهار داشت: تدوین دستاوردها و خدمات نظام برای مردم استان چهارمحال و بختیاری و نقش پیروزی انقلاب برای رسیدن به این اهداف از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم 3 هزار و 329 پروژه در بخش‌های مختلف صنعتی و عمرانی استان چهارمحال و بختیاری با اعتبار بالغ 4 هزار و 973میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری شده است.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: امسال 183 طرح با 382 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال مستقیم 460 نفر افتتاح و بهره‌برداری شد. همچنین اعتبارات طرح‌های افتتاحی دهه فجر امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با پیگیری مسولان استان 25 درصد رشد داشته است.

نظری عنوان داشت: امسال500 پروژه به دبیرخانه معاونت امور عمرانی استانداری جهت بهره‌برداری در دهه فجر ارسال شد که از مجموع این تعداد، 183طرح با 12 کاربرد در استان پذیرفته شد.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی تصریح کرد: در بخش راه‌ها در استان نسبت به قبل از انقلاب اقدامات بسیار خوبی انجام و رشد بسیاری داشته است و قبل از انقلاب 932 کیلومتر جاده در استان احداث شده بود و پس از انقلاب 3هزار و 800 کیلومتر شده که 260 کیلومتر از آن بزرگراه و در حال توسعه هستند.

معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان استان قبل از انقلاب دو بیمارستان و 12٤ تخت وجود داشت و الان 10 بیمارستان و هزار و 600 تخت، نرخ باسوادی قبل از انقلاب 35 درصد و الان 85.5 درصد شده است.

وی ادامه داد: در بخش توسعه مراکز علمی و دانشگاهی قبل از انقلاب یک دانشگاه وجود داشت و اکنون 24 دانشگاه با 54 هزار دانشجو در سراسر استان فعال است. همچنین بعد از انقلاب برای 619 روستای استان طرح هادی بازنگری و طراحی شد و در بخش گازرسانی 42 شهر از 43 شهر گازرسانی شده و آخرین شهر بازفت است که تا پایان سال گازرسانی می‌شود و در مجموع 91 درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردار است.

نظری خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب 18 هزار و 200 مشترک برق از مزایای برق برخوردار بودند و اکنون 385 هزار مشترک داریم که بالغ بر 99.5 درصد خانوار روستایی و 100 درصد جمعیت شهری از نعمت برق برخوردارند. در بخش آب شرب نیز پس از انقلاب حدود 87 درصد جمعیت روستاها از آب شرب سالم برخوردار شده‌‌اند.

32 پروژه در شهرستان شهرکرد افتتاح و کلنگ‌زنی شد

پیش از ظهر امروز آیین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شهرستان شهرکرد با حضور معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان شهرکرد و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

عبدالعلی ارژنگ در این آیین اظهار داشت: 32 طرح با 111 میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ‌زنی شد که زمینه اشتغال 138 نفر را فراهم می‌کند.این طرح‌ها با هفت کاربرد از جمله کشاورزی، برق‌رسانی، گردشگری، زیرساختی، آموزشی و بهداشت و درمان، گازرسانی، مسکن و ... است.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه طرح‌ها مربوط به 13 دستگاه اجرایی است، بیان داشت: از جمله این طرح‌ها سه طرح در حوزه کشاورزی، پنج طرح در حوزه توزیع نیروی برق، یک طرح مربوط به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دو طرح، منابع طبیعی یک طرح، دانشگاه سه طرح و شرکت گارز دو طرح، حمل و نقل مسافر و بار یک طرح و در زمینه گردشگری یک طرح است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها، دشواری تامین منابع مالی و کرونا، اعتبارات طرح‌های دهه فجر امسال شهرستان شهرکرد نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد داشته است که بخشی از اعتبارات از جمله اعتبارات مربوط به مرکز بهداشتی هفشجان با کمک خیّر انجام شد.

ارژنگ با بیان اینکه پروژه‌های شهرداری در اسفندماه افتتاح می‌شوند، اضافه کرد: با توجه به مهاجرت معکوس به روستاها، گازرسانی و برق‌رسانی به روستاها در سال جاری بسیار مطلوب بوده است.

وی تشریح کرد: گازرسانی به روستای فیل‌آباد، اجرای خط انتقال فولاد چهارمحال، احداث پوشش نهر چهارچشمه سورشجان، اجرای سامانه آبیاری نوین زراعت روستای مصطفی‌آباد، گلخانه سبزی و صیفی‌جات، اقامتگاه بوم‌گردی، مرکز بهداشتی درمانی شهدای صنعت هفشجان، سلف‌سرویس دانشگاه، مدرسه خیریه، اجرای طرح‌های هادی، کلاس‌های دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی، اجرای روکش بخشی از معابر شهرک صنعتی شهرکرد، ارتقای سایت تلفن همراه‌ و توسعه شبکه دیتا، واحد تولید مقوای دوبلکس، برق‌رسانی به مشترکین جدید و بهینه‌سازی شبکه‌های جدید برق‌رسانی از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی دهه فجر امسال در شهرستان شهرکرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار