رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: تغییر کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای از طریق کمیسیون ماده پنج امکان‌پذیر نیست و اگر تغییری بخواهد صورت گیرد فقط از طریق طرح تفصیلی است.
کد خبر: ۹۳۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 25 January 2021

 

فرهاد رئیسی شامگاه یکشنبه در سیصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای اظهارداشت: تغییر کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای از طریق کمیسیون ماده پنج امکان‌پذیر نمی‌باشد و اگر تغییری بخواهد صورت گیرد از طریق طرح تفصیلی است.

وی افزود: کاربری این پهنه کارگاهی است اما باید از طریق کمیسیون ماده پنج سطح اشغال در رابطه با قطعه‌های کمتر از 200 متر پیگیری و اضافه گردد و بحث فضا جهت پارکینگ در واحدها نیز دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه کاربری این اراضی از ابتدا به صورت کارگاهی بوده است، بیان کرد: در راستای تغییر کاربری این اراضی از کارگاهی به مسکونی شورای شهر تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری انجام داد اما نتیجه‌ای در بر نداشت، لذا هیچ‌گونه تغییر کاربری در این اراضی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

رئیسی با بیان اینکه مدیران شهری در ساخت و سازها باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، بیان کرد: با توجه به اینکه این اراضی در ورودی شهر قرار دارند، بنابراین می‌طلبد بدنه و معماری واحدها یک‌شکل و با یک‌ نما دیده شود که در این‌خصوص معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و سازمان نظام مهندسی باید تلاش و همکاری نمایند تا چشم‌انداز به گونه‌ای باشد که سیما و منظر ورودی شهر زیبا جلوه نماید.

وی با بیان اینکه مدیریت حقوقی و املاک شهرداری باید مسائل و مشکلات را به صورت شفاف پیگیری کند، بیان کرد: پرونده‌های حقوقی برای تصمیم نهایی باید به صحن علنی شورا ارجاع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با تاکید بر اینکه به‌هیچ عنوان مخالف منافع مردم نیستیم، ادامه داد: در چارچوب قانون و مقررات باید از حقوق مردم دفاع کرد و دست افراد سودجویی که به اراضی دست‌اندازی کردند کوتاه و باید تصمیم قاطع در برابر آنها گرفته شود.

در پایان اعضای شورای اسلامی با کلیات پیشنهاد شهرداری مبنی بر تعیین تعرفه عوارض خانگی و تجاری سال 1400 موافقت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار