معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کلاس‌های درس دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا همانند سایر دانشگاه‌های آزاد کشور از ۲۹ شهریورماه در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 07 September 2020

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کلاس‌های درس دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا همانند سایر دانشگاه‌های آزاد کشور از ۲۹ شهریورماه در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

پژمان فاضلی در  این گفت‌وگو اظهار کرد: شروع کلاس‌ها بر اساس آخرین تقویم آموزشی از ۲۹ شهریور در بستر درگاه الکترونیکی «وادانا» که در ترم گذشته نیز برگزار شده است، در ترم جدید با رفع اشکالات قبلی و با کیفیت بهتر در ترم جدید برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که برخی رشته‌های تحصیلی نیاز به کارگاه‌های عملی داشته باشند، فرایند برگزاری کارگاه‌ها به صورت فشرده و با حضور بین سه تا هفت دانشجو پیش‌بینی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: برای مشخص شدن آغاز و پایان کلاس‌ها در کنار انتخاب واحد دانشجویان، سامانه‌ای زیرمجموعه سامانه مرکزی دانشگاه‌های آزاد کشور راه‌اندازی شده است.

فاضلی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای پنج واحد دانشگاهی در شهرکرد، فارسان، بروجن، اردل و لردگان است، اظهار داشت: در حدود ۱۰ هزار دانشجو در این واحدهای دانشگاهی مشغول به تحصیل می‌شوند که از این تعداد هشت هزار نفر در شهرکرد هستند.

وی با اشاره به تعداد استادان فعال در واحدهای دانشگاهی این استان، افزود: در حدود ۲۷۰ عضو هیات علمی تمام‌وقت، ۲۰ عضو هیات علمی پاره وقت و ۳۰۰ استاد حق‌التدریس در این واحدها تدریس می‌کنند.

فاضلی خاطر نشان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ۱۴ رشته محل دکتری، ۵۰ رشته محل کارشناسی ارشد و ۱۰۰ رشته محل کارشناسی در ترم جدید مشغول به تحصیل می‎شود.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

 

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار