رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان همچنان رو به افزایش است و هنوز نگرانی در خصوص اوج‌گیری شیوع کرونا وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹ 04 September 2020

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان همچنان رو به افزایش است و هنوز نگرانی در خصوص اوج‌گیری شیوع کرونا وجود دارد.

مجید شیرانی در این گفت‌وگو اظهار کرد: اگر چه در خصوص تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا طی روزهای اخیر شاهد ثبات نسبی هستیم و ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی جوابگوی حجم بیماران است اما افزایش تعداد بیماران سرپایی نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: پس از شدیدترین اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در استان طی ۲ هفته اخیر می‌طلبد تا نهضت شکل‌گیری محدودیت‌های اجتماعی نظیر فروردین‌ماه شکل گیرد و به مدت سه هفته این محدودیت‌ها ادامه یابد.

شیرانی با تاکید بر خودداری مردم از برگزاری دورهمی‌های فامیلی، تصریح کرد: با گذشت هفت ماه از شیوع کرونا در استان برخی حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم کمرنگ شده و برخی با برگزاری دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی منجر به شیوع چرخشی این ویروس می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با آسیب‌شناسی روند رو به رشد شیوع موارد ابتلا به کرونا و بر اساس شواهد و مستندات موجود، شیوع چرخشی خانوادگی بیماری رو به افزایش است به طوری که افرادی که در خانواده‌ها مبتلا به کرونا شده‌اند بدون رعایت اصل قرنطینه با حضور در محافل به انتشار این ویروس دامن می‌زنند.

شیرانی خاطر نشان کرد: در هر جمع و محفل خانوادگی احتمال وجود ۲ تا سه فرد ناقل باعلامت یا بدون علامت وجود دارد از همین رو خانواده‌ها ضمن خودداری از برگزاری هرگونه محفل و دورهمی اصول خودمراقبتی را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به تعطیلات اخیر و افزایش سفرها در کنار برگزاری مراسم‌های سوگواری، نحوه روند شیوع این ویروس ۲ هفته دیگر خود را نشان می‌دهد.

شیرانی با اشاره به بستری ۱۱۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد آزمایش ۹۶ نفر مثبت قطعی بوده و مابقی منتظر جواب آزمایش هستند و ۳۲ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

 

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار