کد خبر: ۸۶۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 22 June 2020

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سالجاری پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت سیب‌زمینی به ۵ هزار هکتار برسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این سطح بیش از ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی برداشت شود.

محسن مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز کشت سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته سطح زیر کشت این محصول در استان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار بود که از این سطح زیر کشت حدود ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی تولید و برداشت شد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سالجاری پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت سیب‌زمینی به ۵ هزار هکتار برسد، گفت: تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار آن زیر کشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود میزان محصول تولیدی به حدود بیش از ۲۰۰ هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه عمده تولید سیب‌زمینی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن وکیار و کوهرنگ تولید می‌شود، افزود: سیب‌زمینی به صورت بذری و خوراکی کشت می‌شود، ارقام عمده سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری بانبا، سانته، اگریا، چلنجر و بورن است.

مهدودی در پایان یادآور شد: به طور میانگین از هر هکتار حدود ۴۰ تن سیب‌زمینی برداشت می‌شود، کشت سیب‌زمینی تا 15 تیرماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار