کد خبر: ۸۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 07 June 2020

محمدرضا رییسی روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی این استان افزود: در حالی که شیوع کرونا به شدت صادرات جهانی را تحت تاثیر خود قرار داد، اما در استان میزان کاهش صادرات در مقایسه با میانگین کشور از وضعیت بهتری قرار دارد.

وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا صادرات در کشور ۶۵ درصد کاهش یافت اما استان با کاهش ۴۵ درصد کاهش صادرات روبرو بوده است و از خردادماه وضعیت صادرات در استان در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

رییسی، هدف صادراتی استان در سال گذشته را ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های انجام گرفته این رقم به ۹۰ میلیون دلار افزایش یافت و امید است این میزان در سالجاری به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با بازرسی‌ها انجام شده بر اصناف استان طی سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: ۶۸ هزار بازرسی از اصناف استان انجام گرفت که در این بازرسی‌ها سه هزار و ۳۵۰ مورد تخلف به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیارد ریال کشف، تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رییسی خاطر نشان کرد: از این میزان تخلفات، ۲۶ میلیارد ریال تخلفات حوزه آرد و نان شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشتی و عرضه خارج از شبکه بوده است.

به گزارش ایرنا، کاشی و سرامیک، موکت، لوازم خانگی، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی عمده محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود که به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی،آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و کویت صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار