مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ هکتار جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری طعمه حریق شد.
کد خبر: ۸۵۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 07 June 2020

علی محمدی‌مقدم با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 10 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان چهارمحال و بختیاری طعمه حریق شده است، اظهار داشت: طی چند روز اخیر 4 هکتار از مراتع مشجر در آتش‌سوزی ناشی از بی‌احتیاطی گردشگران سوخت.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون اعتباری برای پیشگیری و اطفای حریق اختصاص داده نشده و یکی از مسائل اساسی برای تامین برخی وسایل لازم مانند آش‌کوب، دمنده و آتش‌بر بوده و اختصاص یک فروند بالگرد به ستاد مدیریت بحران استان برای دسترسی به مناطق صعب‌العبور ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: 65 منطقه  و 220 روستای بحرانی در  معرض آتش‌سوزی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که پیشگیری با استفاده از  مشارکت مردمی در اولویت اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان و وجه تمایز این استان با سایر استان‌های بحرانی زاگرس‌نشین است.

محمدی مقدم عنوان داشت: اطلاع‌رسانی و آموزش در راستای پیشگیری و فرهنگ‌سازی انجام شده و زمینه مشارکت مردمی فراهم و قابل تقدیر است. برقراری گشت‌های مراقبت‌ویژه از جوامع محلی و کشیک شبانه‌روزی از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق بحرانی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار