معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز اقامتی و هتل‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمان می‌پذیرند.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 31 May 2020

فرجام سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به تعطیلات پیش رو در پایان هفته گفت: مسافران در تعطیلات پایان هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در مراکز اقامتی، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها اقامت داشته باشند.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی ادامه داد: واحدهایی که موقتاً تعطیل بوده‌اند، لازم است پیش از بازگشایی برنامه کلی نظافت و گندزدایی دقیق را در همه قسمت‌ها انجام دهند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان توضیح داد: تا حد امکان سطوح در معرض تماس و قابل آلودگی در اتاق‌ها کاهش یابد و ظروف و فولدرهای اطلاع‌رسانی، مجلات و گل‌دان‌ها جمع‌آوری شده و به درخواست مهمان‌ها ارائه شود.

سمیعی خاطرنشان کرد: کلیه سطوح قابل شست و شو در سرویس بهداشتی شامل کف و دیوارها، روشویی، وان، زیر دوشی و.... با حفظ ایمنی لوازم برقی به‌طور روزانه با مواد شوینده و آب داغ شست و شو شود.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری در مهمان، ضمن شست و شوی اقلام در دسترس، پد محافظ تشک، پتو و... نیز شست و شو شود، همچنین مهر، سجاده، کتب ادعیه و ... داخل کاور قرار داده‌شود تا در صورت استفاده مهمان، گندزدایی شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: هنگام نظافت اتاق‌ها، در و پنجره‌ها باز شود تا تهویه بهتر انجام گیرد، همچنین صابون مایع یا جامد تک‌نفره و دیگر اقلام بهداشتی در اتاق‌ها تامین شود.

سمیعی با بیان اینکه باید در ورودی‌های مراکز اقامتی و مجاورت آسانسورها، ماده ضد عفونی دست نصب شود، افزود: جهت ایجاد شرایط ایمن در زمان ورود مهمان‌ها به هتل انجام اقداماتی مانند اسپری مواد ضد عفونی روی لباس و چمدان آن‌ها یا تعبیه تونل مه‌پاش مواد ضد عفونی توصیه نشده و بهتر است از روش‌های علمی و مناسب‌تر استفاده شود.

وی با اشاره به مناطق گردشگری استان اضافه کرد: فعلا تا این لحظه مناطق گردشگری بسته هستند اما ممکن است بعدا با دستور ستاد کرونا در استان بازگشایی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار