کد خبر: ۸۴۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 11 May 2020

علی شهریارپور شامگاه یکشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: میزان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کشور ۱۱۸ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۳.۶۴ درصد برابر چهار هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال سهم چهارمحال و بختیاری است.
وی یادآور شد: از این مبلغ تاکنون ۳.۲ درصد برابر سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال جذب شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تولید ناخالص این استان در سال ۱۳۹۶ به ۹۶ هزار میلیارد ریال رسید، که براساس آخرین اطلاعات،میزان تولید ناخالص استان در سال ۱۳۹۲ برابر ۶۶۰ میلیارد ریال گزارش شد.
شهریارپور تاکید کرد: در این مدت میزان افزایش تولید ناخالص داخلی کشور ۲۵ درصد و این استان ۴۵ درصد بود.
وی افزود: سرانه تولید ناخالص داخلی چهارمحال و بختیاری از ۷۲ میلیون ریال سال ۱۳۹۲ به ۱۰۰ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، درباره شاخص بازار نیروی کار استان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری این استان ۲۰.۲ درصد بود و در سال گذشته به ۱۵.۳ درصد کاهش یافت.
وی یادآور شد: نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۵ برابر ۳۹.۴ درصد بود و در سال گذشته به ۴۰.۴ درصد رسید.
شهریارپور اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه قرار بود، نرخ بیکاری استان در سال گذشته به حدود ۱۴ درصد برسد، که اکنون ۱۵.۳ درصد است.
وی گفت: در این راستا رتبه بیکاری چهارمحال و بختیاری در سال گذشته به چهارم کشوری رسید، که نسبت به سال ۱۳۹۵ دو پله ارتقا داشته است.
شهریارپور تاکید کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور تاکنون ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری جذب شده است.
به گزارش ایرنا، حفظ وضعیت کنونی اشتغال و ایجاد شغل‌های جدید مهمترین اولویت مسوولان در سال جهش تولید است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است که ۳۵ درصد این جمعیت در مناطق روستایی سکونت دارند و جمعیت عشایری استان بیش از ۱۲۶هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار