کد خبر: ۸۴۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 10 May 2020

غلامعباس غلامزاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی به صورت باندی در امر کلاهبرداری تحت عنوان شرکت‌های هرمی در شهرکرد، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی اعضای ۱۲ نفره این باند کلاهبرداری با هماهنگی قضائی پس از شناسایی محل فعالیت این افراد، همگی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشف مقادیر زیادی جزوات آموزشی و لوح فشرده از متهمان، از تشکیل پرونده و تحویل این افراد به مرجع قضائی خبر داد.

سردار غلامزاده با اشاره به اقدامات مقابله‌ای پلیس با شرکت‌های هرمی، گفت: فعالیت این گونه شرکت‌ها هیچ گونه وجهه قانونی و شرعی ندارد.

وی خوش باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی نگری افراد جوان و بی تجربه به قضایا و وسوسه زود پولدار شدن از مهمترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت‌ها است.
غلامزاده یکی از راهکارهای پیشگیری از عضویت افراد در این شرکت‌های کلاهبرداری را اطلاع رسانی و آگاهسازی عمومی به افراد جامعه در خصوص چگونگی کلاهبرداری این شرکت‌ها با استفاده از همه ظرفیت‌های سازمانها و دستگاه‌های فرهنگی واجتماعی دانست.
این مقام ارشد انتظامی استان از جوانان عزیز خواست که تحت تأثیر تبلیغات سو و کاذب شرکت‌های هرمی قرار نگیرند و همواره در برابر این گونه تبلیغات هوشیار باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار