کد خبر: ۸۴۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 10 May 2020

تحلیل‌گر ارشد بازار سرمایه در چهارمحال و بختیاری گفت: فراگیری مباحث تحلیل سهام، روان‌شناسی بازار و دیدگاه بلندمدت نسبت به بازار بورس سود خوب را به دنبال داشته و به افرادی که تخصص کافی در تحلیل سهام‌ها نداشته یا وقت کافی برای یادگیری ندارند توصیه می‌شود که سرمایه خود را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس واریز کنند.

علیرضا جعفریان دهکردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حرفه‌ای بودن بازار بورس اظهار کرد: پیش شرط ورود به این بازار، آموزش و کسب مهارت در فرآیند تجزیه و تحلیل و خرید و فروش سهام است.

این کارشناس ارشد علوم اقتصادی افزود: شخصی که به عنوان سرمایه‌گذار به این بازار ورود پیدا می‌کند، می‌بایست در ابتدای امر به دنبال فراگیری مباحث تحلیل سهام، روان‌شناسی بازار و دیدگاه بلندمدت نسبت به این بازار باشد و در صورت رعایت چنین مواردی همواره می‌تواند سود خوبی کسب کند.

جعفریان ادامه داد: در ماه‌ها و روزهای اخیر بسیاری از مردم به بازار بورس ورود کرده‌ و پیگیر یادگیری مباحث مربوط به آن هستند، با این حال باید به این نکته توجه داشت که این افراد در دوره رونق به بازار ورود کرده‌‍‌اند و نباید دچار خطا در درک بازار و اعتماد به نفس بیش از حد در تصمیمات سرمایه‌گذاری شوند.

این تحلیل‌گر ارشد بازار سرمایه با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت که همه افراد درک کاملی از مباحث مالی داشته باشند، بیان کرد: داشتن دانش مقدماتی و یادگیری روش‌های تحلیلی در عملکرد افراد در این بازار تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: به افرادی که تخصص کافی در تحلیل سهام‌ها نداشته یا وقت کافی برای یادگیری ندارند توصیه می‌شود که سرمایه خود را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس واریز کنند.

این تحلیل‌گر ارشد بازار سرمایه اضافه کرد: کارشناسان و تحلیل‌گران با دانش و تجربه کافی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا سبدگردانی فرآیند سرمایه‌گذاری را به افراد با دانش کم آموزش داده و برای انجام این امر کمک شایانی می‌توانند داشته باشند.

وی در پایان رعایت نکاتی همچون سودآوری شرکت‌ها و ارزش ذاتی آن‌ها، توجه به اخبار رسمی، پرهیز از شایعات در فضای مجازی، تشکیل سبدی از سهام در صنعت‌های متفاوت در راستای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری را یادآور شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار