امام جمعه فارسان با اشاره به کمک‌های بی‌دریغ شاگردان مکتب امام حسن(ع) به آسیب دیدگان کرونا، گفت: برخی از مدعان فرهنگ و تمدن در غرب، امروز حتی برای جمع‌آوری اموات خود هم اقدام نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۴۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 10 May 2020
تقابل فرهنگ پیروان امام حسن(ع) با مدعیان تمدن در غرب

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور با بیان اینکه حضرت امام حسن مجتبی(ع) جوانمردی بود اهل خیر و کریمانه دستگیری می‌کرد، اهل مواسات و کمک مومنانه بود، گفت: در این روزها شاگردان مکتب امام حسن(ع) جوانمردانه به کمک هم‌وطنان آسیب‌دیده از کرونا شتافته‌اند و کریمانه داشته‌های خود را با آنان تقسیم می‌کنند و در این بین غرب که فرهنگ غلط خود را به عنوان فرهنگ مترقی و ایده آل سالیان طولانی به مردم القاء می‌کرد حتی برای جمع‌آوری اموات خود هم اقدام نمی‌کند.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه امام حسن(ع) در سخنی فرمودند بهترین روزهای جوانمرد، روزی است که از او چیزی درخواست شود، ادامه داد: پانزدهم ماه مبارک رمضان ولادت اسوه کرامت، صبر و بندگی خدا، امام مجتبی(ع) است، شیعه و اهل سنت اعتراف دارند که رِجس و پلیدی از او دور بود و قلب طاهرش ظرف اسرار و معارف الهی بود و آیه تطهیر در شأن او و خاندانش نازل‌شده است.

وی با بیان اینکه طبق روایت خداوند به‌وسیله امام مجتبى(ع) و برادرش امام حسین(ع) بهشت را زینت کرده است، افزود: فضائل اخلاقی امام حسن قابل‌شمارش نیست، آن‌قدر بزرگواری و روح بلندی داشت که رسول خدا با اینکه او سن کمی داشت، بر بعضی از عهدنامه‌ها نظیر جریان مباهله شاهدش گرفت.

ملک‌پور با بیان اینکه علاقه‌ زیاد پیامبراکرم(ص) به امام مجتبی(ع) زبان‌زد بود و همه جایگاه ویژه امام(ع) را در نزد رسول خدا می‌دانستند، اضافه کرد: حتی در بعض روایات آمده است که خداوند دعای دوستان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را مستجاب و به ‌واسطه دوستی آنان بلا را دفع می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار