مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم باید احساس کنند همه مشکلات آن‌ها در مسجد برطرف می‌شود که در این بین روحانی مسجد نقش اساسی و کاربردی دارد.
کد خبر: ۸۴۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 02 May 2020

حجت‌الاسلام مهدی طاهری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی امامان محله منتخب چهارمحال و بختیاری، مسجد را مهمترین پایگاه در فرهنگ شیعه دانست و گفت:  مسجد باید محلی برای عمق‌بخشی به گفتمان‌های دینی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم باید احساس کنند همه مشکلات آن‌ها در مسجد برطرف می‌شود که در این بین روحانی مسجد نقش اساسی و کاربردی دارد.

وی ادامه داد: اگر مسجد توانست در این راستا نقش‌آفرین باشد، به یقین امام جماعت خوب عمل کرده است اما اگر غیر از این بود، امام جماعت نتوانسته رسالت خود را در مسجد به انجام برساند.

طاهری با اشاره به اجرای طرح امام محله در استان توضیح داد: این طرح در مرحله نخست در مساجد منتخب استان با چشم‌انداز دو ساله برگزار می‌شود و اگر نتیجه‌بخش بود، در آینده در همه مساجد استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در طرح امام محله از فعالیت‌های مسجد با محوریت روحانی حمایت می‌کنیم نه از زندگی روحانی، تصریح کرد: در این طرح به دنبال باخاصیت کردن مساجد هستیم؛ مسجد باید محور حرکت فعالیت‌های فرهنگی و دینی شود.

وی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که روحانی مسجد امام محله شود و همه فعالیت‌های محله را ساماندهی کند، اگر روحانی خاصیت محوری در محله داشته باشد، مردم به راحتی نمی‌گذارند او از مسجد برود.

طاهری گفت: سرمایه اجتماعی باید در مسجد به عنوان مهمترین پایگاه به خدمت اجتماعی تبدیل شود که در این بین نقش روحانیت غیرقابل انکار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری امام مسجد را فصل‌الخطاب تمام امور مسجد دانست و خاطرنشان کرد: باید با محوریت امام مسجد کارهای خیریه و نیکوکاری در مساجد رونق گیرد و این از مهمترین نیازهای هر محله است.

گفتنی است در ابتدای این نشست نیز هر یک از امامان جماعت مساجد منتخب استان نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه طرح امام محله بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار