رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری‌های ویروسی تا زمان تولید واکسن مؤثر ریشه کن نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۴۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 27 April 2020

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان کامل در مورد آینده بیماری کووید ۱۹ اظهار نظر کند افزود: بر اساس پیش بینی ها، تجربیات، تئوری پردازی و مدل سازی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد تا زمان تولید واکسن مؤثر برای کرونا ویروس، ریشه کنی این بیماری بعید باشد.

او گفت: احتمال کم شدن شدت قدرت بیماری زایی ویروس و ایجاد ایمنی در برابر آن بالاست و علی رغم نگرانی‌های موجود، برای مبتلایان در کوتاه مدت ایمنی ایجاد می‌شود.

شیرانی تولید واکسن مؤثر در فاصله زمانی زیر یکسال و دسترسی همگان به آن را بعید دانست و اضافه کرد: آنچه محرز است، بالا رفتن سطح علمی بشر و تلاش‌ها برای یافتن داروی اختصاص برای این بیماری است.

او ادامه داد: تاکنون داروی اختصاصی برای درمان بیماری کووید ۱۹ وجود نداشته و دارو‌های موجود برای برخی بیماران ممکن است کمک کننده باشد.

شیرانی گفت: با رعایت نکات بهداشتی و همراهی مردم و مسئولین و دستگاه‌های حاکمیتی، خوشبختانه چهارمحال و بختیاری با بحران و آسیب کمتری در خصوص بیماری کووید ۱۹ مواجه گردید.

او افزود: شدت بیماری زایی و تعداد مراجعین و موارد بستری مبتلایان به کرونا کمتر شده و این نشان دهنده این است که سیستم بهداشت و درمان به خوبی توانسته است بیماری را کنترل نماید.

شیرانی هرگونه تجمعات انسانی و مراودات خانوادگی و فامیلی را همچنان خطر آفرین دانست و بر لزوم خودداری مردم از شرکت در تجمعات و برگزاری محافل فامیلی تأکید کرد.

انتهای پیام/ف

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار