مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: صاعقه یک کشته در شهرستان خانمیرزای چهارمحال و بختیاری برجای گذاشت.
کد خبر: ۸۴۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 27 April 2020

مرتضی زمانپور با اشاره به اینکه صاعقه یک کشته در چهارمحال و بختیاری برجای گذاشت، اظهار کرد: یک چوپان ۲۰ ساله در شهرستان خانمیرزا در پی اصابت صاعقه فوت کرد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این چوپان برای چرای گوسفندان به ارتفاعات رفته بود که درپی اصابت صاعقه فوت کرد.

وی بیان کرد: بارش شدید باران و وزش باد شدید خسارت‌هایی در شهرستان کوهرنگ و شهرستان کیار ایجاد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خسارت‌های ایجاد شده در این منطقه در حال برآورد است.

سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این زمینه گفت: این جوان ۲۰ ساله که برای چرای گوسفندان به کوه رفته بود در اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

محمد حیدری با اشاره به اینکه این حادثه حوالی عصر روز گذشته اتفاق افتاده است، گفت: صاعقه با چوپانی از اهالی شهر آلونی از توابع شهرستان خانمیرزا برخورد و منجر به مرگ چوپان شد.

وی ادامه داد: طی این حادثه همراهان فرد مصدوم را به پایین کوه انتقال داده بودند و با توجه به اینکه مصدوم فاقد علائم حیاتی بود با این وجود اقدامات درمانی و احیای قلبی ریوی صورت گرفت و متأسفانه نتیجه‌ای نداشته است.

وی یادگیری اقدامات حیاتی برای مواقع اضطراری را ضروری دانست و بیان کرد: در مواقعی که آب و هوا نامساعد است و احتمال رعد و برق وجود دارد تنها از منزل خارج نشوید و تا حد امکان در ارتفاعات حضور پیدا نکنید.

وی با بیان اینکه اولین کار در مواجهه با فردی که دچار صاعقه زدگی شده است بررسی و حفظ ایمنی محیط است، گفت: فرد کمک کننده باید مواظب باشد که به خودش آسیب جدیدی وارد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار