رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: ۱۰ درصد تخفیف سود برای کالاهای وارداتی از مرزهای این استان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۱۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 23 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،محسن دارابی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: کرمانشاه با توجه به هم مرزی با بخش های کردی و عربی عراق و داشتن پنج مرز بالاترین سهم صادرات کشور به عراق را داشته است.


وی افزود: همواره بیش از ۴۰ درصد صادرات کشورمان به عراق از مرزهای کرمانشاه عبور کرده است.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه عنوان کرد: مرزها متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر بخواهیم رونق داشته باشد باید از منابع ملی برای توسعه مرزها استفاده کنیم.


دارابی ادامه داد: مشوق های صادراتی امکان رقابت کالاهای ما با دیگر کشورها را فراهم کرده بود اما چند سالی است که این موضوع پرداخت نمی شود.


وی یادآور شد: به دنبال این هستیم که در برخی از اقلام کشاورزی را در قالب شرکت مدیریت صادرات به عراق بفرستیم تا بسته بندی از مزارع شروع شود.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: عوامل مختلفی در مرز دست اندکار هستند که اگر هماهنگی های لازم بین آنها ایجاد شود بدون شک میزان صادرات استان افزایش پیدا خواهد کرد.


دارابی گفت: تجارت خارجی مبتنی بر صادرات و واردات است از این رو اگر رقم صادرات بالا و واردات کم باشد این صادرات پایدار نخواهد بود.


وی تاکید کرد: اگر می خواهیم صادرات پایدار باشد به طور قطع باید رقمی را نیز به واردات کالا در مرزها اختصاص دهیم.


رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه گفت: برای اثبات در بحث صادرات باید توازن لازم بین صادرات و واردات را ایجاد کنیم.


استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق سالانه حدود سه میلیارد دلار صادرات دارد که بخش اعظمی از آن به عراق صادر می شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار