کد خبر: ۷۹۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ 22 November 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از" ورزش سه" نفت مسجد سلیمان با یک نمایش پرنفس و با چاشنی شانس موفق به کسب یک برد بزرگ در تهران شد و با تک گل علیرضا علیزاده در دقیقه 76 پرسپولیس را شکست داد تا به روند شکست ناپذیری اش در لیگ ادامه دهد. شاگردان تارتار با این برد 17 امتیازی شده و در رتبه ششم جدول قرار گرفتند. پرسپولیس هم با تحمل چهارمین باخت این فصل به نتایج سینوسی و یکی در میان خود ادامه داد. آن ها در حال حاضر با 19 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و شهرخودرو در رده سوم جدول قرار گرفت.

    

هفته یازدهم لیگ نوزدهم، جمعه  01/09/98، ساعت 16:15، ورزشگاه آزادی

داور: پیام حیدری               کمک ها: علیرضا ایلدروم، فرهاد مروجی

 

پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، محمد انصاری(69 امید عالیشاه)، مهدی شیری، محسن ربیع‌خواه(80 سیامک نعمتی)، وحید امیری، محمد نادری و علی علیپور(78 مهدی عبدی)

 

سرمربی: گابریل کالدرون

 

نفت مسجدسلیمان:

 

سوشا مکانی، محمد طیبی، علیرضا علیزاده، حسین ابراهیمی، میثم نقی‌زاده، مجید عبدی، سجاد جعفری(46 صادق صادقی)، فرزاد حاتمی، سعید کریمی، احمدی الجبوری و پیام ملکیان

 

سرمربی: مهدی تارتار   

 

 

شرح گل:

 

پرسپولیس 0 نفت مسجدسلیمان 1 (دقیقه 76 علیرضا علیزاده): یک ارسال برای مهاجم نفتی ها روی تیرک اول پرسولیسی ها با ضربه سر علیزاده روبرو شد و ضربه این بازیکن از زاویه بسته و با اشتباه بیرانوند وارد دروازه سرخ پوشان شد.

 

 

بهترین بازیکن:

سوشا مکانی را می توان در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کرد. دروازه بان تازه به لیگ ایران بازگشته نفتی های مسجدسلیمان در این دیدار توانست چند بار با واکنش هایی دیدنی مانع از باز شدن دروازه خودی شد. او که در این بازی یکی از رقبای سال های اخیر خود در تیم های ملی و نفت تهران را روبروی خود می دید با اعتماد به نفس همیشگی خود راه گلزنی را بر مهاجمان پرسپولیس بست تا موجبات اولین پیروزی نفت مسجدسلیمان بر پرسپولیس تهران را فراهم کند.

 

اتفاق ویژه:

 

یک – مسجدسلیمانی ها برای اولین بار توانستند برابر پرسپولیس به برتری برسند. آنها که تاکنون 4 بار برابر سرخ پوشان روبرو شده بودند یا با شکست و یا با باخت بازی را به پایان رسانده بودند تا اینکه امروز توانستند با ارائه یک بازی موثر به اولین برد خود برابر سرخ های پایتخت دست پیدا کنند.

 

دو – شاگردان مهدی تارتار که پیش از این نیز در لیگ نوزدهم شکستی را تجربه نکرده بودند یک بازی موفق و بدون باخت دیگر در کارنامه خود به ثبت رساندند تا همچنان پس از 11 بازی، بدون شکستی در جدول رده بندی حضور داشته باشند.

 

 

شرح بازی:


تیم پرسپولیس در نیمه نخست، بازی هجومی تری را به نمایش گذاشت. سرخپوشان تهرانی روی شوت مهدی ترابی در دقیقه ۱۶ می توانستند به گل برسند که سوشا مکانی دروازه بان نفت این شوت را مهار کرد. در دقیقه ۱۹ هم وحید امیری مهاجم پرسپولیس ضربه سر خطرناکی را به سمت دروازه حریف زد که توپ با اختلاف کم به اوت رفت.

 

تیم نفت تنها یک بار توانست دروازه پرسپولیس را تهدید کند. احمد الجبوری بازیکن نفت در دقیقه ۴۴ در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت و حتی توانست از دروازه بان پرسپولیس هم عبور کند اما توپ از پایش جدا شد و مدافعان پرسپولیس مانع باز شدن دروازه شدند. در مجموع نیمه نخست این بازی کم موقعیت و پر اشتباه بود و بازیکنان دو تیم بارها در پاسکاری دچار اشتباه شدند.

 

در نیمه دوم هم اشتباهات دو تیم در پاسکاری و از دست دادن موقعیت ها ادامه داشت اما بازی زیباتر دنبال شد. نفتی ها که دنبال استفاده از فضای پشت مدافعان پرسپولیس با استفاده از سرعت احمد الجبوری بودند، در دقیقه ۵۲ روی همین برنامه صاحب موقعیت شدند اما ضربه الجبوری به اوت رفت. الجبوری در دقیقه ۷۵ هم به شکل مشابهی فرصت گلزنی به دست آورد که با تکل احمد نوراللهی، این توپ به کرنر رفت.

 

در دقیقه ۶۰، ضربه سر سیدجلال حسینی را سوشا مکانی روی خط دروازه نفت مهار کرد. پنج دقیقه بعد بهترین موقعیت بازی نصیب پرسپولیس شد. روی اشتباه محمد طیبی مدافع نفت، مهدی ترابی صاحب موقعیت تک به تک با دروازه حریف شد اما توپ مهاجم پرسپولیس به تیرک دروازه خورد و به اوت رفت.

 

در نهایت این تیم نفت مسجد سلیمان بود که در دقیقه ۷۶ توانست به گل برسد و توپ را به تور دروازه برساند. علیرضا علیزاده روی کرنر ارسالی توانست با یک ضربه سر برای نفت گلزنی کند.

 

پرسپولیس بعد از این گل تلاش کرد تا نتیجه را جبران کند. در دقیقه ۷۸ ضربه سر احمد نوراللهی توسط سوشا مکانی مهار شد. در دقیقه ۹۰ هم مهدی عبدی با یک ضربه سر سوشا مکانی را به واکنش واداشت و توپ وی هم به تیرک دروازه خورد و به کرنر رفت. عبدی در دقیقه ۹۳ هم ضربه محکمی را در محوطه جریمه نفت زد که بازهم توپ به تیرک دروازه نفت خورد. در نهایت بازی با همان یک گل به سود نفت به پایان رسید.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 10 – اولین فرصت این دیدار در این دقیقه برای پرسپولیسی ها به وجود آمد اما شوت ترابی از پشت محوطه جریمه توسط سوشا مکانی مهار شد.

 

دقیقه 15 – یک موقعیت خوب دیگر برای پرسپولیس با ارسال از جناح راست این تیم شکل گرفت اما ضربه سر امیری دقت لازم را برای باز کردن دروازه نفت نداشت و توپ به بیرون از زمین رفت.

 

دقیقه 18 – باز هم سرخ پوشان توانستند در این دقیقه دروازه حریف خود را تهدید کنند و در حالی که پاس دیدنی علیپور در موقعیت خوبی به ترابی رسید با ممانعت مدافع مسجدسلیمانی ها تنها یک کرنر به همراه داشت.

 

دقیقه 26 – حرکت فرزاد حاتمی موقعیت خوبی برای نفت به وجود آورد اما ضربه وی تنها یک کرنر برای آنها به همراه داشت.

 

دقیقه 41 – خطرناک ترین موقعیت نفتی ها در این دقیقه صورت گرفت اما ضربه حامد نورمحمدی با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

 

دقیقه 44 – بهترین موقعیت این بازی در نیمه اول برای مسجدسلیمانی ها به دست آمد اما جبوری که توانست بیرانوند را جا بگذارد در نهایت نتوانست از فرصت خود استفاده کند و در نهایت سیدجلال حسینی موفق شد این توپ خطرناک را از موقعیت خطر دور کند.

 

دقیقه 45 – پس از فرصت نفتی ها در این دقیقه پرسپولیسی ها روی یک ضدحمله می توانستند دروازه حریف را باز کنند اما ضربه نهایی آنها راهی به دروازه سوشا نیافت و راهی کرنر شد.

 

 

دقیقه 49 – موقعیت خوبی برای نفتی ها به دست آمد اما داور به نشانه آفساید در سوت خود دمید و در نهایت فرصت زردپوشان از دست رفت.

 

دقیقه 51 – یک فرصت فوق العاده دیگر برای تیم میهمان به دست آمد اما باز هم جبوری نتوانست موقعیت تک به تک استفاده کند و در نهایت ضربه او به بیرون رفت.  

 

دقیقه 59 – ارسال پرسپولیسی ها با ضربه سر حسینی دروازه حریف را تهدید کرد اما جاگیری خوب مکانی باعث شد تا وی بتواند توپ را مهار کند.

 

دقیقه 62 – شوت جبوری از پشت محوطه جریمه با واکنش بیرانوند یک کرنر برای نفتی ها به همراه داشت.

 

دقیقه 64 – مهدی ترابی با تیزهوشی خود توانست توپ خوبی از مدافع نفتی ها بگیرد و سپس در موقعیت تک به تک دروازه نفتی ها را به شدت تهدید کند اما ضربه ترابی با برخورد به تیرک افقی دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 76 – ضربه ایستگاهی که با خطا روی ترابی به دست آمد توسط عالیشاه نواخته شد اما توسط مکانی مهار شد.

 

دقیقه 82 – یک حمله خطرناک دیگر با ارسال شیری روی دروازه زرپوشان اتفاق افتاد اما باز هم نتیجه ای برای پرسپولیسی ها به همراه نداشت.

 

دقیقه 1+90 – فرصتی دیگری برای پرسپولیسی ها از دست رفت. یک ارسال و یک ضربه سر دروازه نفتی ها را به شدت با خطر روبرو کرد اما واکنش زیبای مکانی توپ را راهی کرنر کرد.

 

دقیقه 1+90 – سیامک نعمتی می توانست در این دقیقه گل تساوی را به ثمر برساند اما این توپ هم راهی به دروازه حریف نیافت.

 

دقیقه 2+90 – مهاجم جوان پرسپولیسی ها چیزی نمانده بود تا دروازه زردپوشان را باز کند اما ضربه وی نیز با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

حاشیه:

 

* مسئولان تیم پرسپولیس صبح امروز با انتشار بیانیه ای از هواداران خود خواستند تا در این دیدار آنها را تنها نگذارند و برای تشویق تیم خود را به سکوهای ورزشگاه آزادی برسانند.

 

* انتشار این بیانیه از سوی پرسپولیسی ها برای دیدار امروز در نهایت کارساز نیفتاد و به همین دلیل هواداران اندکی خود را به ورزشگاه آزادی رساندند.

 

* گلر سابق پرسپولیسی ها یعنی سوشا مکانی که این روزها از دروازه مسجدسلیمانی ها دفاع می کند پیش از آغاز بازی توسط هواداران سرخ پوش تشویق شدند.

 

* تعداد کمی از هواداران نفتی ها در دیدار امروز حضور پیدا کردند. آنها در ضلع جنوبی ورزشگاه حضور دارند.

 

* در کنار هواداران کم تعداد نفتی ها، حدودا سه هزار پرسپولیسی نیز در دیدار امروز روی سکوهای ورزشگاه حضور یافتند.

 

* گابریل کالدرون که برای دیدار امروز محروم است روی نیمکت حضور نداشت و به همین دلیل در جایگاه ویژه در کنار مدیرعامل سرخ پوشان به تماشای بازی نشست.

 

* حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ، امروز در ورزشگاه آزادی حضور یافت و به نظاره دیدار مهم امروز نشست.

 

* تمام بازیکنان پرسپولیسی پیش از آغاز بازی به سراغ تارتار رفتند و از وی رخصت طلبیدند.

 

* سوشا مکانی نیز پیش از آغاز بازی به سوی نیمکت سرخ پوشان رفت و با آنها به دیده بوسی پرداخت.

 

* کریم باقری در غیاب سرمربی پرسپولیسی ها بیشتر از هر زمان دیگری در محوطه فنی ایستاد و به هدایت بازیکنان خودی پرداخت.

 

* گفته می شود یک پرتغالی با حضور در ورزشگاه آزادی بازی علیرضا بیرانوند را زیر نظر دارد تا مقدمات حضور وی در لیگ پرتغال جور شود.

 

* نام جونیور براندائو، مهاجم برزیلی پرسپولیسی ها از لیست این تیم برای دیدار امروز خارج شد و این می تواند معنای خروج همیشگی وی از تیم پرسپولیس را به همراه داشته باشد.

 

* در حالی که مهدی تارتار اقدام به تعویض یکی از بازیکنان خود بین دو نیمه کرده بود پس از آغاز نیمه دوم حدود دو دقیقه طول کشید تا داور بازیکن آماده حضور نفتی ها را در کنار زمین ببیند و بدین ترتیب حدودا دو دقیقه تیم مهمان با 10 بازیکن در زمین حضور داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار