تابناک چهارمحال و بختیاری-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای کشت پائیزه در استان بیش از 6 هزار تُن کود تأمین شده است، گفت: کشاورزان برای تهیه کود و بذر مورد نیاز به مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۹۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 21 October 2019

 

حمیدرضا دانش با اشاره به تأمین کود و بذر مورد نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری برای کشت پائیزه، گفت: در حال حاضر 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم آبی، 10 هزار هکتار گندم دیم و 2 هزار هکتار زیر کشت کلزا قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قیمت بذر گندم آبی 2 هزار و 650 تومان، بذر گندم دیم 2 هزار و 445 تومان، جو دیم 2 هزار و 440 تومان و جو آبی 2 هزار و 600 تومان تعیین شده است؛ همچنین بیش از 4 هزار تن بذر اصلاح شده به قیمت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای کشت پائیزه در چهارمحال و بختیاری بیش از 6 هزار تُن کود تأمین شده است، خاطرنشان کرد: از این مقدار 3 هزار تُن کود فسفاته و هزار تن پتاسه و اوره 2 هزار تن است؛ که این کودها توسط 40 شرکت خدماتی و عاملان فروش در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

دانش در ادامه با بیان اینکه 9 هزار تُن بذر کلزا برای کشت پائیزه تدارک دیده شده است، افزود: بذر کلزا به‌صورت صد درصد رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کود مورد نیاز به صورت یارانه‌ای در بین کشاورزان توزیع می‌شود؛ از ابتدای سال بیش از 10 هزار تُن کود ازته، 4 هزار تن کود فسفاته و یک‌هزار و 600 تُن کود پتاسه در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی تأکید کرد: استفاده از بذر اصلاح شده موجب افزایش 30 درصدی عملکرد محصول در هر هکتار می‌شود؛ کشاورزان می‌توانند با دریافت حواله نسبت به تهیه کود و بذر مورد نیاز به مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار