کد خبر: ۷۶۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵ 23 July 2019

کیفیت آرد واحد های نانوایی در یاسوج مطلوب نیست.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صدا و سیما ، مدیرکل صنعت معدن و تجارت این استان در جلسه ی کمیسیون نظارت بر اصناف که با هدف بررسی کیفیت پخت نان برگزار شد از ممنوعیت صدور پروانه های جدید برای ایجاد واحد ها تا اصلاح امور مربوط به واحد های خبازی خبر داد و گفت: باید با اتخاذ ساز و کارهای جدید به بالا بردن کیفیت نان اقدام کرد.
داریوش دیودیده با ابراز نگرانی از وضعیت کیفیت پایین نان افزود: باید با اصلاح نظام پخت در قالب تغییر نوع برخی نان ها، توزیع مناسب آرد، گسترش برنامه های آموزشی برای کادر این واحد ها و تامین آرد با کیفیت به سلامت مصرف کننده ها بیشتر اهمیت داد.
وی گفت: گزارش هایی مبنی بر وجود رطوبت بالا در آرد تولیدی و استفاده از آرد شیرینی پزی ها در برخی نانواییها برای تولید نان بربری و سبوس دار به دبیر خانه اتحادیه ی مربوطه ارائه شده که در اولین فرصت نظارت‌ها تشدید می‌شود.
مدیر کل سازمان صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: با وجود اصلاح قیمت‌ها متاسفانه تغییری در کیفیت نان ملاحظه نشده است.
رئیس اتحادیه ی نانوایی دارها نیز از آنچه کمبود واحد های تولیدی آرد می‌نامید ابراز گلایه کرد و گفت:متاسفانه فرصت رقابت برای تولید آرد با کیفیت در استان وجود ندارد.
رحمانی افزود: 273واحد نانوایی در مرکز استان فعال است که تولید نان باکیفیت در این واحد ها به ویژه نانوایی های لواش دیده نمی شود.
وی همچنین به ضرورت تامین آرد دولتی برای واحد های مرکز شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: برخی از این واحد ها روزانه هشت کیسه آرد دریافت می‌کنند و این در حالی است که باید آرد مورد نیاز خود را با قیمت بیشتر از بازار آزاد تامین کنند.
رحمانی خواستار حذف واحدهای نانوایی لواش شد و افزود :مصرف این نوع نان علاوه بر اینکه سلامتی مردم را تهدید می‌کند و فرصت سوءاستفاده برای کم فروشی را نیز ایجاد می‌کند.
وی شایعه ی ورود آرد از پاکستان را تکذیب کرد.

واحدهای نان لواش حذف می شوند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار