تابناک چهارمحال وبختیاری- گروه های جهادی، جوانان بی ادعا ولی پرتلاش هستند که چند سالی است در عرصه خدمات رسانی در مناطق کمتر برخوردار فعال شده اند.
کد خبر: ۷۵۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 18 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- برخی از این گروه ها یا دانشجو هستند یا دانش آموز که به صورت داوطلبانه در مسیر توسعه و آبادانی مناطق محروم با یکدیگر هم مسیر شده اند و در این مسیر برای کمک رسانی به مردم همسو هستند.
برخی از آنها از کیلومترها آن طرف تر به شهرها یا روستاهای کمتر برخوردار می روند به گونه ای که یکی از این گروه ها با حدود یک هزار کیلومتر دور از خانه های خود به مردم کمک رسانی می کنند.
در چهارمحال و بختیاری نیز چند وقتی است این گروه های جهادی فعال تر از گذشته در همه عرصه های زیربنایی و سازندگی حضور دارند و حتی برخی از این گروه های جهادی زیر یک سقف در یک کلاس درس خوانده اند.
مسوول بسیج سازندگی چهار محال و بختیاری از فعالیت ۶۷۰ گروه جهادی در استان خبر داد و و گفت: در این گروه‎های جهادی بنا بر نوع فعالیت تعداد اعضا از بین ۲۰ تا ۱۰۰ نفر متغیر است.
سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی روز سه شنبه اظهار کرد: این گروه‎ها در قالب کشاورزی، دامپزشکی، پزشکی، بهداشت و درمان، هنری، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی فعالیت می‎کنند و در یک سال اخیر که در استان بیش از ۳۳۴ واحد از مددجویان بهزیستی آسیب دیده یا با تخریب کامل همراه بوده است که طی تفاهم نامه‎ای فی مابین بسیج سازندگی و این دستگاه دولتی جهادگران برای ساخت و بازسازی این واحدهای مسکونی وارد میدان خواهند شد.
وی به افتتاح ۵۰ منزل، ساخته شده جهادگران در مناطق محروم ویژه نیزامندان اشاره داشت و بیان کرد: در حتال حاضر ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در حال اجرا است که ۵۰ واحد تکمیل و افتتاح شده است و ۵۰ واحد دیگر آماده افتتاح است.
فولادی با اشاره به اینکه کمک به محرومین و نیازمندان وظیفه ذاتی ما است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند در استان تهیه شده است که آماده تحویل به این زوجین‬ است.
مسئول سازندگی استان چهارمحال و بختیاری، به توزیع لوازم التحریر و اقلام مصرفی دانش آموزان و دانشجویان در مناطق محروم نیز اشاره داشت و گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار قلم لوازم التحریر در مناطق محروم استان توزیع شده است.
فولادی با بیان اینکه نیاز است دستگاه‌های دولتی نیز بسیج سازندگی و جهادگران را همراهی کند، ‬ بیان داشت: بسیج‬ سازندگی‬ استان‬ آماده ایجاد تفاهمنامه همکاری بین آموزش و پرورش و بنیاد مسکن استان است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار