تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از آغاز پشم چینی دام عشایر در مناطق ییلاقی استان خبر داد و گفت: تولید سالانه بیش از ۴۵۰ تن پشم و کرک دام در این خطه تولید می شود.
کد خبر: ۷۵۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 13 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور افزود: عشایر استان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سالانه ۱۱ هزا ر تن معادل ۲۵ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز استان و ۳۵ هزار تن لبنیات استان را تامین می کنند.
وی عمده مشکل تولیدات عشایر را وجود دلالان عنوان کرد و گفت: این اداره در تلاش است با حذف واسطه ها در خرید محصولات تولیدی توسط تشکل های عشایری، سود این محصول را عاید این قشر مولد کند.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پشم تولید شده در ساخت انواع صنایع دستی مانند چوغا، گلیم، قالی، خورجین، توبره و شیردنگ کاربرد دارد.
وی با اشاره به اینکه هر سیاه چادر به عنوان یک کارگاه تولیدی است، گفت: ۳۵ درصد از صنایع دستی تولیدی توسط عشایر این استان تولید می شود.
وی اعطای تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای عشایری به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز فصول سرد سال در مناطق قشلاقی توسط دولت تدبیر و امید را از دیگر دلایل افزایش تولید پروتئین و دیگر محصولات دامی در بین عشایر کوچرو عنوان کرد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار