همزمان با هفته جهادکشاورزی
تابناک چهارمحال وبختیاری- همزمان با نخستین روز از هفته جهادکشاورزی بهره برداری از ۴۹ طرح کشاورزی در این استان آغاز شد .
کد خبر: ۷۵۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 12 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب در جریان بهره برداری و افتتاح نمادین از طرح‌های کشاورزی شهرستان اردل؛ مجموع این طرح‌ها را شامل؛ ۲۱ طرح آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش دام و طیور ۲ طرح صنایع فرآوری و بسته بندی، ۵ طرح شیلات و آبزیان و ۹ طرح بهبود تولیدات گیاهی دانست.
وی اعتبار این طرح‌ها را افزون بر ۸۶۴ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و از محل منابع تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان اعلام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای ۸۳۳ نفر اشتغالزایی مستقیم و حدود یکهزار و ۱۴۳ خانوار از خدمات این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.
شهرستان اردل بیش از ۶ هزار ۵۳۸ بهره بردار در بخش کشاورزی در چهار شهر و ۹۱ روستا به عنوان قطب کشاورزی استان داردکه بخش عمده تولید این شهرستان محصولات آبزی و ماهی سردابی است.
غریب، اجرای طرح آبیاری نوین در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان را یادآور شد و تصریح کرد: این استان بعد از هرمزگان با اجرای ۵۷ درصد طرح سیستم آبیاری نوین، رتبه دوم کشور را دارد.
وی از دستور کار قرار گرفتن اجرای طرح آبیاری نوین در سه هزار هکتار از اراضی استان در سال جدید خبر داد و گفت: ۸۵ درصد از هزینه اجرای این طرح از اعتبارات دولتی و ۱۵ درصد مابقی از محل آورده متقاضیان خواهد بود.
هم اکنون حدود ۶۶ هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می‌کنند.
  ۲۱ تا ۲۷ خردادماه به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.
شهرستان اردل در ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار