تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از روند افزایشی دما در این استان خبر داد و گفت: با این وجود امسال تابستان داغ و گرمی را در استان انتظار نداریم.
کد خبر: ۷۵۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 12 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: صبح امروز شهرکرد با ۹ درجه سانتی گراد خنک‌ترین نقطه کشور گزارش شده اما از فردا انتظار افزایش یک تا دو درجه‌ای دما را در استان خواهیم داشت.
وی پیش بینی کرد؛ حداکثر دمای شهرکرد در تابستان امسال به ۳۵ درجه و حداکثر دمای شهر لردگان بعنوان گرم‌ترین نقطه استان به ۳۹ درجه سانتی گراد برسد که این دما در مقایسه با سال های گذشته، دو درجه خنک‌تر است.
قطره سامانی همچنین از پایان بارش‌های سال زراعی جاری در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در خردادماه شاهد بارش‌های رگباری در سطح استان بودیم اما با ورود به فصل تابستان این بارش‌ها نیز به پایان می‌رسد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال زراعی استان را ۸۳۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴۹ درصد و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۴۴ درصد افزایش دارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان طی یک دهه گذشته استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم آبی مواجه کرد اما در سال زراعی جاری با بارش‌های خوب بهاری کم آبی تا حدی برطرف شده با این وجود کارشناسان بر این باورند که این بارش‌ها نمی‌تواند عمق خشکسالی‌های یک دهه اخیر را جبران کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار