تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بارش های مطلوب سال زراعی جاری موجب شادابی و عاری از آفت 311 هزار هکتار از مناطق جنگلی این استان شد .
کد خبر: ۷۵۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 02 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- علی حسین امینی اظهار داشت: در پی تشدید پدیده خشکسالی و افزایش ریزگردها در سال گذشته بخشی از جنگل‌های بلوط استان به آفت جوانه خوار مبتلا شده بود که در صورت تداوم بلایای طبیعی، امکان نابودی و آسیب پذیری بخش عمده‌ای از مناطق جنگلی استان دور از انتظار نبود.
وی بخش عمده مناطق جنگلی این استان را در شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار و کوهرنگ اعلام کرد و گفت: بارندگی‌های مناسب و ایجاد چاله‌های آبگیر در مناطق جنگلی از عمده دلایل احیای این بخش از عرصه‌های طبیعی و ملی در منطقه بوده است.
رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ایجاد چاله آبگیری در ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی مناطق "بارز" لردگان، "کاوند" اردل و مناطق جنگلی "حسین آباد"و "بازفت " کوهرنگ را از عمده مناطق نفوذپذیر ی آب و احیای آبیاری مناطق جنگلی استان عنوان کرد.
امینی تصریح کرد: تقویت و غنی شدن مراتع و گیاهان سخت پوست جنگلی طی یک دهه خشکسالی استان را دچار تنش کرده که امسال بصورت مطلوب رشد و عامل جلوگیری از تبخیر و نفوذپذیری آب در عرصه‌های ملی شده است.
به گفته وی، به دلیل تغییر اقلیم و افزایش دما در زمستان طی ۲ سال گذشته و کاهش بارندگی‌ها و طول دوره یخبندان در جنگل‌های بلوط استان موجب طغیان آفت جوانه خوار شده بود که این آفت برای جنگل‌های بلوط یک تهدید جدی محسوب می‌شد که امسال با افزایش رطوبت نسبی و کاهش گرما در فصل بها ر بنیه درخت‌های جنگی نیز تقویت شد.
میزان بارش‌های بهاری استان به ۸۲۹ میلیمتر رسید که نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه ۴۴ درصد افزایش داشته است.
استان چهارمحال وبختیاری با یک میلیون و ۶۵۳ هزار هکتار مساحت دارای ۳۱۱ هزار هکتار جنگل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار