تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد در نظر دارد در راستای اجرای طرح‌های خودکفایی از ظرفیت دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی ، شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌ علم و فناوری و حوزه‌های علمیه بیش از گذشته بهره‌مند شود.
کد خبر: ۷۵۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 02 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدمرتضی حسینی در نشست تخصصی با رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه امسال دولت کمیته امداد را به ایجاد ۲۰ درصد از اشتغال‌ کشور مکلف کرده است، اظهار کرد: این طرح دولت نشان‌دهنده فعالیت مطلوب این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی است.
وی با اشاره به اینکه مدلی که کمیته امداد در حوزه اشتغال به کار برده در برگیرنده هدایت شغلی، اعطای تسهیلات، نظارت و سایر موارد است، افزود: قرار بر این است این مدل از اشتغال به عنوان یک الگو معرفی شود.
مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در سال گذشته، ادامه داد: در این شرایط کمیته امداد در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد که از جمله استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌ علم و فناوری و حوزه‌های علمیه است.
حسینی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت این نهادها وضعیت موجود در مناطق، خدمات و طرح‌های مختلف کمیته امداد بررسی و نواقص موجود در آن‌ها شناسایی و برطرف می‌شود. این اقدامات با امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بزرگ در تهران آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی این نهاد، گفت: نیازهای پژوهشی کمیته امداد در ۸۰ محور از جمله توسعه خیر و احسان، مددکاری و توانمندسازی نیازمندان اعلام شده است.
لازم به ذکر است، در این جلسه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان، مسئولان جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان نقطه نظرات خود را در زمینه‌های مختلف بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار