تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 13 گونه جانوری با ارزش استان در حال انقراض است.
کد خبر: ۷۵۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 01 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی اظهار کرد: حفظ و احیای زیستگاه‌ها، افزایش سطح مناطق حفاظت شده تحت مدیریت، ایجاد مراکز تکثیر در اسارت، مطالعه احیا زیست‌مندان و زیستگاه‌های هر منطقه، برخورد با شکارچیان غیرمجاز و ساخت مراکز تحقیقاتی از جمله اقدامات مؤثر برای حفاظت و نگهداری از تنوع زیستی است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 294 گونه جانوری در زیستگاه‌های چهارمحال و بختیاری زیست می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه 13 گونه جانوری با ارزش استان در حال انقراض است.
احمدی در ادامه به درمان یک قطعه لاک‌پشت آسیب‌دیده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد و افزود: این لاک‌پشت از ناحیه لاک دچار آسیب شدید و عفونت شده بود.
احمدی ادامه داد: درمان و تیمار این گونه جانوری افزون بر یک‌سال به طول انجامید تا آمادگی رهاسازی در طبیعت را به دست آورد.
وی با بیان اینکه لاکپشت مَهمیزدار غربی پس از یک‌سال و دو ماه درمان به خانه برگشت، گفت: سالانه بیش از 50 قطعه از حیات وحش در چهارمحال و بختیاری تحت درمان قرار می‌گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با هماهنگی اداره نظارت بر امور حیات وحش این لاک‌پشت به دست محیط بانان در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد به دامان طبیعت بازگشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار