تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارشهای بهاری 600 هکتار از مزاع گندم منطقه در معرض آفت زنگ زرد قرار داشت که این آفت کنترل و مهار شد.
کد خبر: ۷۴۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 30 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری تاکنون ۶۰۰ هکتار از مزارع استان سمپاشی شده است و مقابله با این بیماری، در مزارع دیگر نیز تداوم دارد.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ لیتر سم مقابله با آفت زنگ زرد بین گندمکاران استان توزیع شده است، افزود: بارشهای نابهنگام و بالابودن رطوبت نسبی، موجب گسترش آفت زنگ زرد در مزارع گندم استان شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: زنگ زردگندم بیماری قارچی است که بر برگ نزدیک خوشه می نشیند و در صورت کنترل نشدن، به محصولات خسارت می زند که در صورت افزایش دما این آفت از بین خواهد رفت.
وی، سطح زیر کشت محصول گندم و جو در سال زراعی جاری در این استان را ۸۳ هزار هکتار برآورد کرد و تاکید کرد: ماموران آموزش و ترویج و امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان به منظور کنترل و جلوگیری از نفوذ این آفت، حال آماده باش هستند.
غریب افزود: با توجه به کاهششدید سفره های زیرزمینی، بذر اصلاح شده زودرس و میان رس در زمان کاشت، بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع شده است.
سالانه ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار