از 24 ساعت گذشته تاکنون، جمع زیادی از گروه ها، جریانات و افرادی که در پی براندازی و «تغییر رژیم» در ایران هستند و بارها نیز از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حمله به ایران دعوت کرده اند، با انتشار هشتگ NIACLobbies4mullahs، به شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک)حمله کرده اند و از کاخ سفید خواسته اند اعضای آن را از آمریکا اخراج کند.
کد خبر: ۷۴۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱ 27 May 2019

از 24 ساعت گذشته تاکنون، جمع زیادی از گروه ها، جریانات و افرادی که در پی براندازی و «تغییر رژیم» در ایران هستند و بارها نیز از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حمله به ایران دعوت کرده اند، با انتشار هشتگ NIACLobbies4mullahs، به شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک)حمله کرده اند و از کاخ سفید خواسته اند اعضای آن را از آمریکا اخراج کند.

به گزارش تابناک، نایاک (NIAC) مخفف «شورای ملی ایرانی آمریکایی» است که خود را سازمانی غیردولتی و غیرانتفاعی و مدافع حقوق ایرانیان در آمریکا می داند و همواره اقدامات زیادی برای رفع خصومت میان ایران و آمریکا انجام داده است.

با این حال، گروه ها و جریانات برانداز با راه اندازی کمپینی در توییتر علیه نایاک، اعلام کرده اند که نایاک با استفاده از امکانات و ارتباطات گسترده‌ای که دارد، تلاش می‌کند تا دولت و کنگره آمریکا را از افزایش فشار بر ایران منصرف کرده و به همکاری با آن سوق دهد.

پشت پرده کیست؟

حال این پرسش مطرح می شود که پشت پرده راه اندازی هشتگ NIACLobbies4mullahs علیه نایاک چه کسی است؟

با بررسی سرمنشا این جریان توییتری، به «مارک دوبوویتز» مدیر اجرایی اندیشکده «دفاع از دموکراسی» (FDD) می رسیم. کسی که همواره از لزوم «تغییر رژیم» و فشار حداکثری بر ایران حمایت کرده و تلاش های زیادی نیز برای اثرگذاری بر سیاست های آمریکا در قبال ایران به خرج داده است.

پشت پرده حملات رسانه ای علیه ایرانیان ضد جنگ مقیم خارج چیست؟

پس از راه اندازی این جریان توییتری از سوی دوبوویتز علیه نایاک، حجم زیادی کامنت برای وی از سوی براندازان منتشر شد.

پشت پرده چیست؟

به نظر می رسد پشت پرده و دلیل اصلی حمله به نایاک به تلاش های این گروه برای جلوگیری از جنگ میان ایران و آمریکا برمی گردد. به ویژه آنکه، با گسترش تنش ها میان تهران و واشنگتن در یک ماه گذشته، بسیاری از جریانات برانداز از نهایی شدن تصمیم ترامپ برای حمله به ایران خوشحال بودند. اما پس از بیانیه های نایاک و فروکش کردن تنش ها، آن ها بار دیگر عصبانیت خود را با راه اندازی هشتگ در توییتر بروز دادند.

نایاک اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد که ایرانیان مقیم آمریکا با راه انداختن کمپینی مخالفت خود را با جنگ علیه ایران ابراز کردند. بیانیه ای که چند روز پیش صادر شد و به نظر می رسد یکی از عوامل عمده حملات علیه این گروه همین بیانیه است.

 تارنمای این شورا نوشت: سیاست های جنگ طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اوضاع را به سمت جنگ تغییر داده و یک توئیت ناشی از محاسبات غلط، می تواند ما را به سمت رویارویی با ایران سوق دهد.  

در تارنمای این شورا آمده است: از نخستین روز روی کار آمدن ترامپ، وی و دولت تشنه ی جنگ او برای سوق دادن آمریکا به جنگ غیرمحتاطانه دیگری در خاورمیانه، پیوسته تنش با ایران را تشدید کرده اند. به عنوان ایرانی و دارای تابعیت آمریکایی از این موضوع بیشترین آسیب را خواهیم دید. به همین دلیل لازم است با صدای بلند در مخالفت با این جنگ صحبت کنیم و به قانونگذاران آمریکایی نشان دهیم که ایرانیان آمریکا به جنگ «نه» و به صلح و دیپلماسی «آری» می گویند.

نایاک در وبسایت خود، متن نامه ایرانیان آمریکا را به فارسی و انگلیسی منتشر کرده است. در این نامه آمده است: ما به عنوان امضاکنندگان جامعه آمریکایی های ایرانی تبار، بسیار نگران هستیم که دولت آمریکا به سمت جنگی ویرانگر با ایران حرکت کند.

در این نامه به تهدیدهای «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران اشاره و عنوان شده است: با توجه به تشدید تنش میان ایران و آمریکا، قانونگذاران، رسانه ها و مردم آمریکا باید از تکرار اشتباهی که منجر به جنگ مصیبت بار در عراق شد، پرهیز کنند و دولت را به خاطر سیاست دردسرسازش با ایران پاسخگو بدانند.  

در بخش دیگر این نامه آمده است: بزرگترین قربانی سیاست کاخ سفید در اعمال «فشار حداکثری»، مردم ایران خواهند بود؛ اگر جلوی مانور جنگ گرفته نشود، تنها زجر مردم ایران افزایش می یابد و آمریکا نیز در باتلاق جنگ هزینه بر دیگری گرفتار می شود. کنگره باید راه ترامپ را به سوی جنگ مسدود و برای بازگشت فوری آمریکا به توافق و میز مذاکره تلاش کند.

آنچه واضح است اینکه، گروه های براندازی که به دنبال تشویق ترامپ برای افزایش فشارها بر ایران و حتی جنگ هستند، اکنون به دنبال خفه کردن صدای کسانی هستند که می توانند ریسک تنش و جنگ را کاهش دهند.

به طور کلی، ایرانیان مقیم خارج همواره تلاش های زیادی برای جلوگیری از جنگ به خرج داده اند و این تلاش ها صرفا منحصر به نایاک نمی شود. تلاش هایی که گاه منجر به ناکامی تلاش های لابی های عربی و اسرائیلی برای راه اندازی جنگ بوده است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار