تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: موزه‌ تاریخ طبیعی استان به مناسبت روز جهانی موزه به مدت یک هفته برای علاقمندان رایگان است.
کد خبر: ۷۴۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 20 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی در خصوص روز جهانی موزه اظهار کرد: روز جهانی موزه که توسط شورای بین المللی موزه ها (ICOM) نامگذاری شده است هر ساله در روز ۱۸ می (28 اردیبهشت) برگزار می‌شود.
وی افزود: در این روز در تمامی کشورهای عضو، برنامه‌های آموزشی و تفریحی متنوعی توسط مسئولان برگزار می‌شود که به همین مناسبت دانش آموزان، معلمان، کارمندان ادارت برای آشنایی با موزه تنوع زیستی استان از این موزه بازدید کردند.
این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به این اصل مهم که بقای زندگی بشری به بقای طبیعت بستگی دارد، از این رو اهمیت پژوهش در حیطه علوم طبیعی و نقش موزه‌های تاریخ طبیعی در اشاعه دانش و فرهنگ زیست محیطی در جهان امروز بیشتر احساس می‌شود، لذا موزه‌ های تاریخ طبیعی می‌توانند اندیشه و احساس اقشار مختلف مردم را در مورد جلوه‌های تنوع زیستی و خطر انقراض گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی برانگیزند.
وی با بیان اینکه بازدید از موزه تنوع زیستی چهارمحال و بختیاری می‌تواند در آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم با حیات وحش و تنوع زیستی این استان بسیار مؤثر باشد، تصریح کرد: علاقه‌مندان به حیات وحش می‌توانند با حضور در این موزه، از نزدیک با گونه های جانوری شاخص استان کل و بز وحشی- قوچ و میش وحشی  و گونه هایی از پرندگان آبزی-کنار آبزی و خشکزی و پستانداران گوشتخوار از قبیل: کفتار -گرگ -پلنگ -گربه وحشی -روباه- شغال و خرس قهوه ای و جوندگانی از قبیل: تشی، و علفخوارانی از قبیل: گوزن زرد ایرانی - آهو ، 56 نمونه گیاهی و 11قاب حشرات، آشنا شوند.
لازم به ذکر است: موزه تاریخ طبیعی استان در کیلومتر 15 جاده شهرکرد- اصفهان در جنب پلیس راه شهرکرد- اصفهان، جنب پاسگاه محیط بانی فرخشهر، درمنطقه حفاظت شده تنگ صیاد واقع شده و به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه ‌های جانوری و گیاهی، سنگواره‌ها و نمونه‌هایی از برخی کانی‌ها و سنگ‌های معدنی موجود در سال 1388 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار