تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی از از موافقت وزارت راه و شهرسازی برای اختصاص 600میلیارد ریال به جاده شهرکرد به بازفت به مسجد سلیمان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 19 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری پس از نشست مشترک فرمانداران چهار شهرستان حوزه انتخابیه با مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: این مسیر می تواند به دلیل قرار گرفتن در یکی از مناطق بکر استان یکی از مسیرهای ترانزیتی و گردشگری استان تبدیل شود.
کاظمی بیانی داشت: برای تکمیل و بهره برداری تونل زره در چهارمحال و بختیاری نیز امسال 150میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، یکی از مطالبات مردم ایجاد، توسعه و تکمیل جاده اردل به دستناء در شهرستان کیار است که این مسیر با احداث تونل ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : بهسازی و گسترش جاده های مسیر شهرستان اردل، مسیر گورمیزه ، تونل چری و هونی ، محور شلمزار به شهرکرد ، تونل زره ، امیرآباد ، باباحیدر به کوهرنگ، دشتک به آلیکوه، میانکوه به اردل، نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و اعتبارات لازم برای این طرحها اختصاص یافت.
کاظمی اظهار داشت: به منظور بهسازی مسیرهای شهرستان کوهرنگ نیز استقرار دو کارخانه آسفالت در این شهرستان در حال اجرا شدن است.
وی تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از فرهنگسراهای نیمه تمام در این چهار شهرستان، ساختمان فرمانداری کوهرنگ، خانه بوکس جونقان و تعدادی از طرحهای عمرانی دیگر مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اعتبار لازم از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اختصاص یابد.
به گفته وی، در این نشست برای شهرستان اردل طرح های بهسازی جاده گرمیزه از سمت دوپلان ، شروع عملیات تونل چهارم همین جاده ، چهار خطه ورودی اردل ، جاده گوزلک به لندی ، مطالعه جاده اردل به سمت دستنا ، تشکیل جلسه در دفتر معاون عمرانی با حضور شوراهای آلیکو و دشتک و فرماندار برای خروجی جاده از سمت تونل فارسان و جاده های روستایی و پل منطقه گردشگری چشمه مولا تصویب شد.
کاظمی یادآور شد: همچنین برای شهرستان کیار جاده شلمزار به شهرکرد ، تونل زره ، جاده دستنا به امیر آباد ، ساختمان های فرهنگسرای گهرو و شلمزار و جاده منطقه مشایخ به ارمند مورد تصویب قرار گرفت.
وی یادآور شد: در این نشست برای شهرستان فارسان جاده فارسان به سمت تونل دشتک آلیکو ، فاز دوم جاده پردنجان به جونقان ، طرح چهار خطه فارسان به کوهرنگ ، جاده های روستای کران و ده چشمه به گوشه و ساختمان های خانه بوکس جونقان ، سالن ورزشی ده چشمه ، زمین چمن باباحیدر و فرهنگسرای باباحیدر برای تسریع در اجرا مصوب شد.
به گفته کاظمی، برای شهرستان کوهرنگ دو تونل گردنه چری و هونی ، جاده کوهرنگ به سمت سرآقاسید و موگویی، جاده های بخش بازفت، جاده های منطقه میهه و تنگزی و ساختمان های فرمانداری، سالن ورزشی کوهرنگ و فرهنگسرای کوهرنگ به تصویب رسید.
کاظمی یادآور شد: بودجه عمرانی بخش راه و مسکن چهارمحال و بختیاری امسال 300درصد رشد داشته است و زمینه لازم برای تکمیل طرحهای زیربنایی استان را فراهم کرده است.
چهارمحال و بختیاری دارای 947هزار نفر در 10 شهرستان است که بخشی از راه های این استان به خوزستان و اصفهان منتهی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار