تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزایش سطح درآمد استان، حفظ اشتغال موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی را از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان خواند و گفت: چهارمحال و بختیاری با توجه به اسناد بالادستی و سند آمایش استان و تصویب اعتبارات و منابع موجود آماده یک جهش و تحرک اقتصادی است.
کد خبر: ۷۴۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 16 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد–  طهمورث الیاسی بختیاری در دیدار مسئولان و کارگزاران استان با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به تدوین سند آمایش استان به عنوان سند بلندمدت راهبردی برای توسعه در سال گذشته، گفت: با توجه به این سند می‌توان جهت‌گیری‌ها و اهداف و امور توسعه استان را به درستی هدایت کرد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سرمایه‌گذاری و اشتغال را از مشکلات و مسائل مهم استان خواند و افزود: طرح سرمایه‌گذاری استان در برنامه ششم توسعه با چشم‌انداز تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان تا سال 1400 و برآورد 51 هزار شغل تهیه و تدوین شده است. 
وی افزایش سطح درآمد استان، حفظ اشتغال موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی را از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان خواند و اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به اسناد بالادستی و سند آمایش استان و تصویب اعتبارات و منابع موجود آماده یک جهش و تحرک اقتصادی است. 
الیاسی بختیاری با بیان اینکه مبلغ بودجه استان در سال گذشته 666 میلیارد تومان بود که بالغ بر 421 میلیارد تومان از بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای استان و همه بودجه هزینه‌ای استان تخصیص داده شد، اظهار کرد: بودجه طرح‌های استانی 89.5 درصد و بودجه طرح‌های مصوبه قانون استان نیز 98 درصد تخصیص اعتبار شدند. 
رئیس برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در سال گذشته جزء استان‌هایی بود که مازاد درآمد داشتند، تصریح کرد: برآورد درآمد استان در سال 97 مبلغ 293 میلیارد تومان بود که 109 درصد از آن محقق شد و 320 میلیارد تومان تحقق درآمد داشتیم. 
وی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری استان کاهنده است، ادامه داد: این نرخ در زمستان سال 96 عدد 23.6 درصد بود که در زمستان سال 97 به 15.6 درصد رسید و نرخ بیکاری در متوسط سال نیز حدود 3.3 درصد کاهش داشت. 
الیاسی بختیاری از افزایش 155 درصدی بودجه استان برای سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: کل اعتبارات استان در سال جاری حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان است که 2.3 درصد از اعتبارات استانی کشورها را شامل می‌شود. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی استان در بودجه سال جاری نیز 950 میلیارد تومان است که رشد خوبی نسبت به اعتبارات سال گذشته داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار