تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه دانشنامه فرهنگی، شناسنامه فرهنگی استان است، افزود: فاز نخست این دانشنامه تمرکز بر مشاهیر و مفاخر استان است که پس از اتمام ویرایش تا خردادماه در پایان سال جاری چاپ و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۷۴۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 16 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد حکیم آذر در شورای فرهنگ عمومی استان، از تدوین فاز نخست دانشنامه فرهنگی استان خبر داد و گفت: این دانشنامه در 700 مدخل و یک هزار صفحه به معرفی مشخصه‌های فرهنگی استان پرداخته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه این دانشنامه شناسنامه فرهنگی استان است، افزود: فاز نخست این دانشنامه تمرکز بر مشاهیر و مفاخر استان است که پس از اتمام ویرایش تا خردادماه در پایان سال جاری چاپ و منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه پیشینه استان از نظر ادبی و اعتقادی و بر اساس اسناد مکتوب به دوره زند و قاجار برمی‌گردد، اظهار کرد: پیشینه تاریخی-فرهنگی استان نیز با توجه به اسناد تاریخی، ادبی و فرهنگی به دوره ایلخانان نزدیک است.
دبیر تهیه و تدوین دانشنامه فرهنگی استان خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به منابع مکتوب از قرون اولیه اسلامی مذهب تشیع را به عنوان یک سرمایه مهم فرهنگی استمرار داده است.
حکیم آذر با اشاره به اینکه حدود 20 مقاله برای تدوین این دانشنامه فرهنگی ارائه شده است، تصریح کرد: حجم مقالات تولید شده بر اساس وزن علمی مدخل‌های موجود است که وزن علمی مدخل‌ها نیز پس از مطالعات و کارشناسی اعتبارسنجی می‌شود.
وی اظهار کرد: این دانشنامه شامل آثار فرهنگی، ابنیه فرهنگی-تاریخی، لهجه‌ها و گویش‌ها، شهرها و روستاها، تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی و اجتماعی، آداب و رسوم، مشاهیر، مفاخر، رویدادهای مهم، ادبیات، پیشینه تاریخی، موسیقی، هنرهای دستی و صنایع بومی، اقلیم‌شناسی و اقتصاد و تجارت است که در فاز نخست آن مشاهیر، مفاخر و رویدادهای مهم مورد توجه قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار